Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:33:51 GMT

بازداشت خبرنگار هندی به ظن جاسوسی برای چین

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۹۷۷

بازداشت خبرنگار هندی به ظن جاسوسی برای چین

پلیس دهلی‌نو از دستگیری یک خبرنگار به اتهام جاسوسی برای اطلاعات چین خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، راجیو شارما، خبرنگار هندی است که به صورت منظم برای روزنامه گلوبال تایمز چین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ فعالیت می‌کرد و بر اساس قانون اسرار رسمی دولت هند، به اتهام ارسال اطلاعات حساس به اطلاعات چین دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کمیسیونر پلیس دهلی‌نو در یک نشست خبری گفت: راجیو شارما دست داشتن در تهیه اطلاعات محرمانه و ارسال آنها به عاملان چینی مستقر در کانمینگ، چین را افشا کرده است. او این اطلاعات را از کانال‌های مختلف دیجیتال ارسال می‌کرد.

به گفته پلیس دهلی‌نو، این خبرنگار از جانب دو عامل چینی و پس از به خدمت گرفته شدن در شهر کانمینگ ارسال می‌کرد. وی همچنین متهم شده که در زمان فعالیتش برای روزنامه گلوبال تایمز چندین بار به چین سفر کرده که آخرین آن در ۲۰۱۹ بوده است.

پلیس مظنون است که این خبرنگار جزئیات مربوط به استقرار نیروهای هندی در منطقه بوتان-سیکیم-چین شامل منطقه دوکلم و الگوی همکاری نظامی هند-میانمار را با به اطلاعات چین ارسال کرده است.

این خبرنگار ۶۱ ساله در ۱۴ سپتامبر دستگیر شد اما پلیس روز جمعه این اقدام را تایید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ییل در کنکتیکت و دانشگاه نیویورک در منهتن را سرکوب و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری روز گذشته را به دلیل اعتراضات لغو کرد.
 
تظاهرکنندگان خیابان اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف تولید تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می‌شود، پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرد.
 
تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر همچنان ادامه دارد.
 
از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون، بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد