Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:35:07 GMT

سازش کشورهای عربی با اسراییل شوی تبلیغاتی ترامپ است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۹۸۵

سازش کشورهای عربی با اسراییل شوی تبلیغاتی ترامپ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شوی تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات است، گفت: این قبیل کارها برای ترامپ دستاوردی ندارد.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع شوی تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و اینکه نشان دهد در عرصه سیاست خارجی دستاورد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرف دیگر ترامپ برای جلب نظر صهیونیست ها و تامین امنیت این رژیم دست به این اقدام زده است اما باید بگوییم که این موضوع فقط باعث بی اعتبار شدن بحرین و امارات در جهان اسلام می شود و به هیچ وجه دستاورد دیگری برای کشورها نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: این پیمان سازش موجب ناامن شدن این کشورها و خشم ملت های مسلمان می شود. مسلمانان ماهیت شیوخ واداده عرب را بهتر می شناسند، رژیم صهیونیستی نیز باید بداند که این پیمان نه تنها برای وی امنیت زا نیست بلکه امنیت زداست.

 

نماینده مردم دشتسان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید، باید بگوییم که اسراییل 20 سال آینده را نمی بیند و دیر یا زود نابود می شود. این گونه پیمان های صلح نیز دست و پا زدن های این رژیم برای بقا است اما باید بدانند که بقایی در کار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: ترامپ نیز می داند که این کار برایش دستاوردی ندارد، اگرچه برای ما فرقی نمی کند که نتیجه انتخابات آمریکا چه باشد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژیم اسرائیل مجلس شورای اسلامی اسرائیل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر: اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در این نشست، نماینده الجزایر در سازمان ملل تاکید کرد که خاورمیانه از شرایط حساسی می‌گذرد که همه را ملزم به تسلیم شدن در برابر قوانین بین المللی می‌کند.

به گفته نماینده الجزیره، اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود و اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد. ما نسبت به سیاست دوگانه (آمریکا) هشدار می‌دهیم، چون سیاست‌ها باید برای همه یکسان باشد و نمی‌شود اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنیم و وقتی پاسخ دادند نوع دیگر رفتار کنیم.

نماینده الجزایر در سازمان ملل افزود که ما بر سر دوراهی هستیم، یا قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کنیم یا وارد هرج و مرج شویم؟

نماینده الجزیره به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت که هرگونه حمله به رفح کاملاً غیرقابل قبول است و باید از آن اجتناب کرد، چون صلح و امنیت با توانمند ساختن مردم فلسطین در استفاده از حقوق خود به دست می‌آید.

در این نشست همچنین علاوه بر الجزایر، معاون فرستاده آمریکا نیز اعلام کرد که وظیفه شورای امنیت است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد.

معاون نماینده آمریکا افزود که واشنگتن با مشورت با کشورهای عضو، اقدامات بیشتری را برای پاسخگو کردن ایران در سازمان ملل انجام خواهد داد، هرچند آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست و اقدامات ما کاملاً جنبه دفاعی دارد.

نماینده آمریکا همچنین در نشست اضطراری شورای امنیت افزود: ایران از تعهدات بین المللی خود شانه خالی می‌کند و با تسلیح نیروهای نیابتی باعث ناامنی منطقه می‌شود. ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که ناقض قوانین بین المللی است.

حمله ایران به رژیم صهیونیستی باعث خشم زیاد آمریکایی‌ها شده است و شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این ارتباط بیان کرد: باید اذعان کرد که بازدارندگی ایالات متحده آمریکا در نتیجه حمله اخیر ایران علیه اسرائیل ضربه مهلکی خورد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ایران تابوی چند دهه‌ای عدم حمله از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی را شکست.

رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که ایران طی عملیات وعده صادق اقدامی با حجمی بی‌سابقه را به انجام رساند.

«عوفر شیلح» رئیس پیشین کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی نیز گفت: جهان تغییر کرده است. دشمن ما یک محور کامل و یکپارچه است و نظریه شکست اسرائیل را در سر دارد.

«لیمور لفنات» از وزیران پیشین رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: پس از شب گذشته به صورت کامل روشن شد که ما نمی‌توانیم خلاف تصمیم آمریکا عمل کنیم و اگر این کار را بکنیم احمق هستیم.

گفتنی است ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حمله‌های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی معین در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران در این عملیات ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

همچنین رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که دولت این کشور نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکتی داشته باشد. «مایکل ترنز» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران شرکت کند.

کد خبر 6078378

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی تاکنون سیلی‌ مانند «وعده صادق» نخورده بود
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • فقط اهداف نظامی را هدف قرار دادیم
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • الجزایر: اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای عربی
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی