Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@11:13:33 GMT

تیر برق بخرید ما نصب می‌کنیم!  

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۹۸۹

تیر برق بخرید ما نصب می‌کنیم!  

همشهری آنلاین_شقایق عرفی‌نژاد: این منطقه اما مشکلاتی دارد که شورایار آن به آنها اشاره می‌کند. «مهدی اسدی» می‌گوید بخشی از مشکلات این محله خردند و قسمتی کلان. نخستین مشکلی که او مطرح می‌کند برای ما به فکاهه می‌ماند و برای ساکنان خیابان معضل است: «در خیابان علی‌اکبری کوچه‌ای به نام شمشیرپناه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خیابان جزء بافت فرسوده و ناپایدار منطقه ۷ بود. تعداد زیادی از این خانه‌ها نوسازی کردند و از آن وضعیت خارج شدند. اما تیرهای برق همانجا و به همان شکل باقی مانده و ضمن ایجاد اشکال در تردد خودروها، امکان بهره‌مندی کامل از معبر را سلب کرده است. وقتی با شهرداری صحبت می‌کنیم می‌گویند این مسئله به اداره برق مربوط است. به اداره برق که مراجعه می‌کنیم می‌گویند اصلاً پول ندارند! طی جلسه‌های مختلف که برای همین موضوع با شهرداری و اداره برق فردوسی برگزار کردیم، آخرین چیزی که از مسئولان اداره برق منطقه فردوسی شنیدیم این بود که مردم پول بگذارند و تیر برق بخرند، نیروی کارش را ما تأمین می‌کنیم! ‌» 

مهدی اسدی/شورایار محله عباس‌آباد و اندیشه

او درباره مشکلات خرد محله می‌گوید: «این مشکلات گرچه بزرگ نیستند، اما چون اهالی هر روز با آنها مواجهند، معترضند.» اسدی از جمله مشکلات خرد این منطقه را وجود سرعتگیر نامناسب در خیابان علی‌اکبری بدون علائم هشداردهنده قبلی است: «۴ سال است که برای اصلاح عرض این سرعتگیر در حال پیگیری هستیم. ولی اقدامی ‌از سوی شهرداری نشده است.»
 او به معبری در تقاطع خیابان نقدی و علی اکبری اشاره می‌کند که پیش از این گازوئیل نشت‌کرده از یک دیزل ژنراتور مورد استفاده حفاری شهرداری به آسفالت آن نفوذ کرده و حالا با کمترین بارش تبدیل به یک معبر لغزنده می‌شود.  
اسدی به یک مشکل ترافیکی هم اشاره می‌کند: «در تقاطع خیابان بهشتی و مفتح که ایستگاه مترو در آن واقع شده است، عرض خیابان بهشتی به بیشترین حد می‌رسد. ماشین‌هایی که از خیابان قنبرزاده وارد خیابان بهشتی می‌شوند و قصد دارند به خیابان مفتح بپیچند، سرعت بالایی دارند و به همین دلیل تقریباً هر روز در این محل تصادف ماشین با عابرپیاده اتفاق می‌افتد. در صورتی که صدمتر جلوتر پل عابرپیاده بلا استفاده‌ای وجود دارد. بارها درخواست داده‌ایم که این پل عابرپیاده به این قسمت منتقل شود، اما هربار با دلایل موجه و ناموجه این درخواست رد شده است.» 
مشکل بعدی که اسدی مطرح می‌کند، مشکل ترافیکی دیگری است: «در خیابان اندیشه اصلی ۳ ملک وجود دارد که باید عقب‌نشینی کنند، ولی این اتفاق نیفتاده است. در این منطقه به علت کم‌عرض شدن خیابان بار ترافیکی زیاد می‌شود که ادامه‌اش به خیابان بهشتی و شریعتی می‌رسد. امسال وجود این ۳ ملک را در فهرست ابرمسئله‌های محله به ستاد شواریاری اعلام کردیم.»
ابرمشکل دیگری که اسدی از آن صحبت می‌کند آسفالت خراب خیابان شهید گودرزی و خیابان شهید تقوی است که از فرعی‌های خیابان اندیشه هستند و شیب تندی دارند. او می‌گوید: «آسفالت این خیابان‌ها بر اثر سرما و گرما از بین رفته و چاله‌های بزرگی پیدا کرده‌اند. در یخ‌زدگی زمستان هم آسیب‌های بیشتری می‌بیند.»
همین شیب تند خیابان‌های اندیشه مشکل دیگری است. اسدی می‌گوید: «صاحبان منازل این خیابان جلو خانه‌های خود را به دلخواه شیب‌بندی کرده‌اند و پله گذاشته‌اند. در صورتی که این کار باید با مهندسی و نقشه‌برداری انجام شود و پیاده‌رو پلکانی با شیب کمتر ایجاد شود.»
مشکل آخری که اسدی به آن اشاره می‌کند، مشکل اهالی خیابان پاکستان است: «مهم‌ترین معضلی که در منطقه داریم و من به‌عنوان کاسب محله بارها از مردم شنیده‌ام، این است که اهالی خیابان پاکستان برای نوسازی و تعمیر کلی منازلشان با مشکل مواجهند. این خیابان در ضلع غربی مصلا واقع شده است و در طرح توسعه مصلاست. به همین دلیل مالکان ۱۸ کوچه این خیابان اجازه ساخت‌وساز ندارند. این مسئله علاوه بر اینکه مالکان را دچار سردرگمی‌کرده است، باعث شده ارزش زمین در این بخش از محله پایین بیاید. این خانه‌ها باید تعیین تکلیف شوند و یا توسط مسئولان مربوطه خریداری شوند، یا اگر قدرت مالی برای این کار وجود ندارد، به آنها اجازه ساخت‌وساز و نوسازی بدهند.»

شورایار محله خواجه نظام پیشنهاد می‌دهد:  استفاده از فضاهای خالی برای ایجاد امکانات ورزشی و فضای سبز علی طالبی /دبیر شورایاری محله خواجه نظام

محله خواجه‌نظام المک طوسی از خیابان شهید آیت‌الله قدوسی که امروز به نام شهید برادران گوهری شناخته می‌شود؛ آغاز و به خیابان خواجه نصیرالدین طوسی و میدان سپاه ختم می‌شود. شکل‌گیری این محله پیش از سال ۱۳۱۰ هجری شمسی شروع شده است. در آن سال‌ها اطراف این محله پر از گندمزار بود و به تدریج در آن خانه‌هایی ساخته شد و آنها که به تهران مهاجرت کرده بودند، در این خانه‌ها ساکن شدند.  
 رشد محله در آن سال‌ها به کندی صورت می‌گرفت و حتی تا دهه ۵۰ هم هنوز زمین‌های کشاورزی وجود داشتند. اما امروز این محله به یکی از محله‌های پرجمعیت تهران و با بافت متراکم تبدیل شده است.  
 محله خواجه نظام هم با مشکلاتی روبه‌رو است که محله‌های مجاور و اصولاً محله‌هایی با بافت متراکم با آن مواجهند. نخستین آنها نبود یا کمبود فضای سبز است. «علی طالبی» دبیر شورایاری محله خواجه نظام در این‌باره می‌گوید: «ما در محله با کمبود فضای سبز، بوستان و فضای بازی برای بچه‌ها روبه‌رو هستیم و فقط یک بوستان داریم که تبدیل بیشتر پاتوق معتادان شده است.» او از کمبود سرانه ورزشی هم صحبت می‌کند و آن را مختص محله خواجه نظام نمی‌داند: «در تمام منطقه ۷ مشکل نبود فضای ورزشی وجود دارد. در کل این منطقه تنها مجموعه ورزشی ساعی را داریم. ما حتی یک زمین چمن مصنوعی نداریم تا جوان‌ها بتوانند در آن ورزش و فوتبال بازی کنند.»طالبی می‌گوید نبود زمین ورزشی یا فضای سبز در محله در حالی به یکی از مشکلات اساسی محله خواجه نظام تبدیل شده که فضای ایجاد چنین امکانی در محله وجود دارد: «حمام زمان خان یکی از حمام‌های بسیار قدیمی ‌تهران بود که به دلیل رسیدگی نشدن، تبدیل به خرابه شده است. حداقل می‌توان از این زمین برای ایجاد فضای سبز یا بوستان استفاده کرد. این اتفاق در محله حشمتیه افتاده است. یعنی زمین خرابه‌ای را که کنار سرای محله بود به سرای محله واگذار کردند و تبدیل به چمن مصنوعی برای بازی و ورزش شد. با این کار هم جوانان و بچه‌های محله دارای زمین بازی شدند و هم سرای محله به درآمدزایی رسید.»او پارکی را هم که پایین دست محله خواجه نظام قرار دارد، برای تبدیل به یک زمین چمن مصنوعی مناسب می‌داند و می‌گوید: «این جا پیش از این خیاطخانه ارتش بود که تسطیح شد و یک زمین تقریباً ۵ هزارمتری از آن باقی ماند. در دوره‌ای که آقای طلوعی شهردار منطقه بود، موافقت شد که این زمین تبدیل به زمین ورزشی شود، اما با تغییر شهردار این طرح اجرا نشد. زمین هم تبدیل به پارک کوچکی با چند درخت شد که حتی بچه‌ها نمی‌توانند در آن بازی کنند، چون تبدیل به پاتوق معتادان شده است. اگر دست‌کم در همین پارک کوچک یک کیوسک پلیس وجود داشته باشد، بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند.»
طالبی در ضمن به مشکل ترافیک سر پیچ خیابان پلیس به خواجه نظام هم اشاره می‌کند که با مدیریت پلیس راهنمایی حل‌شدنی است، اما در بیشتر مواقع پلیس حضور ندارد. حضور شبانه معتادان روی پل هوایی عابر در بزرگراه صیاد هم مشکل دیگری است که طالبی درباره‌اش صحبت می‌کند و می‌گوید حضور معتادان فضا را برای‌ تردد دیگران ناامن می‌کند.  او مشکل نبود پارکینگ عمومی‌ را هم مطرح می‌کند: «خیابان‌های این محله باریکند و با پارک خودروها در دو سوی خیابان رفت‌وآمد برای بقیه ماشین‌ها سخت می‌شود.»

کد خبر 550356 برچسب‌ها بافت‌ فرسوده همشهری محله نوسازی منطقه ۷ شورا یاری مناطق شهری پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده همشهری محله نوسازی منطقه ۷ شورا یاری مناطق شهری پایتخت خیابان بهشتی اداره برق فضای سبز خانه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل

ایسنا/مازندران فرماندار بابل با اشاره به اینکه عده‌ای به بهانه راه اندازی واحدهای تولیدی زمین‌های شهرک را مالک شده و امروزه این زمین‌ها را به قیمت بالا به فروش می‌رسانند، گفت: این سودجویان زمین‌های شهرک را تجاری کرده به صورت رهن و اجاره یا قیمت گزاف می‌فروشند، این افزایش قیمت مشکل جدی حوزه صنعت بابل شده است.

علی پیرفلک شامگاه سه شنبه ۷ فروردین در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به ظرفیت ارزنده علمی، فرهنگی، تولیدی، کشاورزی، ورزشی، گردشگری و مذهبی، اظهار کرد: حوزه کشاورزی شهرستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده برنج، نیاز به توجه ویژه دارد.

وی بخش پسماند را یکی از محوری‌ترین مشکل بابل برشمرد و تصریح کرد: اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که از سوی دولت به حوزه پسماند بابل اختصاص یافت ۵۰ میلیارد تومان انجام شده و نوزدهم فروردین پاکت مناقصه باز می‌شود.

پیر فلک ادامه داد: دادستانی ۱۵ اسفند را پایان انتقال زباله به انجیلیسی اعلام کرد ولی به دلیل نبود جایگاه مناسب فرصت انتقال به ۶ ماه تمدید شد که امیدوارم امسال این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ساماندهی بازار برنج وحفظ حقوق کشاورزان و ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضا امری ضروریست.

فرماندار ویژه شهرستان بابل خاطرنشان کرد: بابل با داشتن سه شهرک و سه ناحیه صنعتی با مشکل واحدهای راکد مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بابل فاقد استادیوم ورزشی آبرومند متناسب با ظرفیت این شهرستان است، گفت: خواستار احداث استادیوم در زمین هفت هکتاری حیدرکلا بابل هستیم .

ستاد پیگیری مطالبات مردمی در بابل تشکیل شود

امام جمعه بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از ایجاد این جلسه ایجاد انسجام و تعامل بین مدیران اجرایی برای ارائه خدمات بهینه به مردم است.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: مهم‌ترین رکن دست یابی به هر موفقیتی تعامل وانسجام است و ارتباط قلبی زمینه ایجاد ارتباط کاری است.

 وی بر ضرورت شعار سال تاکید کرد و گفت: جهش تولید منحصر به صنعت نیست؛ در بخش تولیدات فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و بخصوص تولیدات رسانه‌ای باید توجه بیشتری شود.

وی گفت: گرچه بابل ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد اما محرومیت‌هایی دارد که امیدواریم امسال دایره محرومیت آن کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • جواد خیابانی: چون در محله خیابان به دنیا آمده ام، فامیلی ام خیابانی است!
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • به دنبال حل مشکل آبی کابل هستیم
  • مشکل تردد در بزرگراه امام علی (ع) رفع شد