Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:13:45 GMT

بیش از ۱۳۱ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۰۱۶

بیش از ۱۳۱ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

سیدجلال موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۱ هزار و ۳۴۷ تن تحویل شده بود، ۱۸.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: گندم کاران استان تاکنون ۹۵ درصد بهای گندم تحویلی خود را معادل سه هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال، دریافت کرده اند.

وی میزان مطالبات کشاورزان را نیز ۶۸ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کشاورزانی که تا ۲۱ مرداد محصول خود را تحویل داده اند، بهای گندم خود را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اظهار داشت: از این میزان گندم تحویلی ۳۰ هزار تن توسط سیلوی دولتی شهید سردار سلیمانی بجنورد خریداری شده و مابقی نیز به مراکز فعال در شهرستان های آشخانه، اسفراین، شیروان، جاجرم و نیز مراکز مباشر تعاون روستایی در سطح استان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: هم اکنون سلیوی دولتی بجنورد برای تحویل گندم کشاورزان فعال است و از تمامی گندمکاران درخواست می شود اگر قصد تحویل محصول خود را دارند، سریعتر اقدام کنند.

برآورد شده بود امسال ۲۶۵ هزار تن گندم از کشتزارهای خراسان شمالی برداشت و ۱۴۰ هزار تن محصول به سیلوها تحویل شود.

پارسال ۱۶۱ هزار و ۳۴۷ تن گندم مازاد بر نیاز به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شده بود.

۹۸ هزار هکتار از دیمزارها و ۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای آبی خراسان شمالی امسال زیر کشت گندم رفته بود.

میانگین عملکرد برداشت گندم در هر هکتار از اراضی دیم این استان هزار و ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم و در اراضی آبی سه هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است.   

استان خراسان شمالی در تولید گندم دیم رتبه ۱۶ و گندم آبی رتبه ۱۸ کشور را دارد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گندم کشاورز خراسان شمالی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گندم کشاورز خراسان شمالی خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گندم کشاورز خراسان شمالی خرید تضمینی اخبار کنکور خراسان شمالی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین