Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) بافرهنگ دعا مفاهیم ارزشی را تبیین کردند گفت: امام زین‌العابدین(ع) با گریه و بکا ارزش‌های از دست‌رفته دین را برگرداندند و با ایراد خطبه چهره واقعی یزیدیان را برملا کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: طبق روایت اگر خداوند به قلب هر انسانی نگاه کند و برای بنده‌ای خیر مقدر کند دو نعمت بسیار مهم حب اهل‌بیت(ع) و شوق زیارت اهل‌بیت(ع) را در دل آن بنده قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید برای رضای خدا کارکرد و همه اقدامات و اعمالمان برای رضای الهی باشد، افزود: بر اساس احادیث بدبخت کسی است که آخرتش را برای دنیای خود بفروشد و بدبخت‌تر کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشد.

تبیین پیامدهای واقعه عاشورا از جمله اقدامات مهم امام سجاد(ع) است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در واقعه کربلا بیان کرد: علل و عوامل وقوع عاشورا، شهادت امام حسین(ع) و پیامدهای واقعه عاشورا، گوشزد کردن واقعه عاشورا توسط امام زین‌العابدین(ع) تبیین شده است.

مؤمنی عنوان کرد: امام سجاد(ع) فرمودند خداوند 6 خصلت به اهل‌بیت(ع) عطا کرده و با چند ویژگی اعطایی از طرف خداوند، اهل‌بیت(ع) از دیگر مخلوقات برتر هستند.

مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در اصفهان به روایت تصویرتحلیل‌های رهبر معظم انقلاب از «حماسه امام سجاد(ع)»حال و هوای قم در روز شهادت امام سجاد(ع) به روایت تصویر

وی تصریح کرد: این شش خصلت شامل علم، حلم، جوانمردی، فصاحت در گفتار، شجاعت و محبت اهل‌بیت(ع) در قلوب مؤمنین مخصوص اهل‌بیت(ع) است چرا که باب علم و شجاعت حقیقی و حلم واقعی و فصاحت و نورانیت در گفتار تماماً مختص به اهل‌بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: با شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) اقبال به سمت دین‌داری و زمینه در جامعه برای فعالیت فرهنگی و دینی فراهم شد و امام زین‌العابدین(ع) از این فرصت به وجود آمده استفاده کرد و چند اقدام بسیار مهم انجام دادند.

مؤمنی با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در راستای ترویج معارف دینی گفت: امام سجاد(ع) ارزش‌های از دست ‌رفته را مجدداً در جامعه حاکم کردند و با ایراد خطبه و پاسخ به سؤالات و روشن گری، چهره حقیقی ظلم را برای مردم تبیین کردند.

وی با تاکید بر اینکه چهارمین اختر تابناک امامت با فرهنگ دعا مفاهیم ارزشی را تبیین کردند خاطرنشان کرد: امام زین‌العابدین(ع) با گریه و بکا ارزش‌های از دست ‌رفته دین را برگرداندند، امام سجاد (ع)  با ایراد خطبه چهره واقعی یزیدیان را برملا کردند.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام زین العابدین ع تبیین کردند امام سجاد ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در خصوص پدیده‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مهم ترین موضوعی که بایستی به آن توجه کرد، همراهی شهروندان با اجرای طرح یا اقناع سازی است که می‌تواند منجر به موفقیت و دستیابی به اهداف مد نظر باشد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های تشکیل شده با موضوع حجاب در حوزه قضایی زرند تصریح کرد: شهرستان زرند دارای کمترین میزان پرونده‌های کشف حجاب در استان است که نشان از توجه عملی به آموزه‌های دینی، نهادینه بودن حجاب در میان اکثریت شهروندان زرندی است که به همین جهت بایستی از پیشگامی بانوان در خصوص رعایت حجاب که مصونیت فرد و جامعه از تعرض و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، قدردانی کرد. 

فرحبخش با اشاره به همراهی دستگاه قضایی با مطالبه مردم در برخورد با بی حجابی و اجرای هماهنگ طرح عفاف و حجاب گفت: دستگاه قضایی در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی هیچ گاه ملاحظه‌ای ندارد و حجاب به عنوان واجبی شرعی و حکمی الهی که به صراحت در قانون بر رعایت آن تاکید شده است، بایستی اجرایی شود و در نتیجه با اندک متخلفین نیز به اقتضای شرایط فرد و انگیزه‌های پیدا و پنهان آن بدون مماشات برخورد شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: همانگونه که رئیس قوه قضاییه نیز به درستی اشاره کرده اند، اقدامات قضایی و مجازات افراد آخرین راهکار مقابله با پدیده بی حجابی است و علی رغم آنکه بایستی اقدامات پیشگیرانه با انجام رسالت فرهنگی دستگاه‌های متولی که برابر مصوبات شورای عالی فرهنگی قریب بر ۳۰ دستگاه هستند پیگیری شود، نگاه برخی به سمت دستگاه قضایی و برخورد‌های قهرآمیز است که این موضوع نیز می‌تواند آسیب‌های به دنبال داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت التزام به شعائر دینی توام با حفظ اتحاد میان مردم گفت: حجاب امروز به عنوانی سلاح دشمن برای ایجاد دو دستگی در جامعه، تضعیف بنیان خانواده و در مرحله نهایی ضربه زدن به نظام تبدیل شده و بنابراین در کنار اقدامات سلبی بایستی با برنامه‌ای منسجم و منطقی و سیاست‌گذاری‌های دقیق این سلاح را با همراهی مردم از دشمن گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند بیان کرد: دستگاه قضایی زرند طی یک سال گذشته به دور از هیجان زدگی و تاثیر پذیری از هجمه‌های دشمنان صدور آرای متناسب و بازدارنده را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص ضمن اعمال محکومیت افراد به بالاترین مجازات قانونی، شرکت در دوره آموزش عمومی تحت عنوان ریحانه‌های بهشتی را نیز برای برخی که از روی سهل انگاری مرتکب جرم شده و از کشف حجاب اظهار پشیمانی کرده اند در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد
  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم