Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا اردکانیان ، وزیر نیرو در مراسم افتتاح سد نعمت آباد اسد آباد گفت : بالاخره پس از انتظار ۱۷ ساله مردم اسدآباد، سد نعمت آباد با ظرفیت مخزن  ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است به بهره برداری رسید.

اردکانیان افزود : با بهره برداری از این سد آب برای کشاورزان ۵۵۰ هکتار از دشت این شهرستان تامین می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۹۰ هزار میلیارد تومان طرح سد سازی و شبکه‌ی انتقال نیمه کاره در کشور

 اردکانیان در مراسم بهره برداری از سد نعمت آباد گفت : ما در کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان طرح سد سازی و شبکه انتقال داریم که بر اساس اولویت بندی با تخصیص اعتبار آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و اجازه بهره برداری برای زمان محدود به سرمایه گذاران هم از دیگر روش‌های وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های بزرگ است که بیشتر در بخش شبکه انتقال آب و تصفیه خانه به کار گرفته می‌شود.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: امسال در کشور ۹ سد به بهره برداری می‌رسد که سد نعمت آباد ششمین سد از آنها و  صد و نود و نهمین سد در کشور است که به بهره برداری رسیده است . 

۷۹ میلیارد تومان هزینه برای ساخت سد نعمت آباد

منصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد نعمت آباد با ۷۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه همزمان با هفته بیست و یکم پویش هر هفته " الف ب ایران" به بهره برداری رسید.

او افزود: این سد با ۱۲۴ کیلومتر حوضه آبریز، برای تأمین آب بخش کشاورزی و توسعه گردشگری ایجاد شده است.

ستوده اظهار کرد: این سد خاکی همگن با ارتفاع ۲۱/۵ متر و ظرفیت مخزن ۴/۶ میلیون مترمکعبی در ۱۳۷ هکتار از اراضی با هدف بهبود آبیاری در ۵۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد ساخته شده است.

اشتغال برای ۴۰۰ نفر با اجرای طرح سد سازی در شهرستان اسدآباد

فرماندار اسدآباد هم گفت: سد نعمت‌آباد به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

حمیدوند خواستار توجه مسئولان به طرح های بزرگ و اختصاص اعتبارات بیشتر شد و بیان کرد: بهره برداری به موقع از طرح‌ها باعث بالا رفتن سودآوری طرح‌ها و بهره مندی بیشتر خدمات می‌شود.

هر سه سال یک بار افتتاح یک سد در استان همدان و سد خرم رود در انتظار بهره برداری تا سه سال آینده

مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: از سال ۹۰ هر ۳ سال یکبار یک سد جدید در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

محمد رسولی ها، مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: با اجرای طرح‌های حوزه‌ی سد سازی در استان همدان در سال ۹۰ سد کلان، در سال۹۳ سد سرابی، در سال ۹۶سد شنجوربه بهره برداری رسید و سال ۹۹ هم سد نعمت آباد به بهره برداری رسید.

محمد حاج رسولی‌ها اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ درصد از سد نعمت آباد آبگیری شده است.

او ادامه داد: سد خرم رود هم طرح سد سازی دیگری در استان همدان است که امیدواریم تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
انجام شده است که بهره برداری از آن ۴۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را پوشش می‌دهد.

در سد نعمت آباد هم اکنون دو میلیون متر مکعب آب ذخیره شده و حدود ۵۰ درصد ظرفیت سد پر آب شده است.

حالا این سد که برای مصارف کشاورزی، محیط زیست و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی ایجاد شده، امیدی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است و به گفته‌ی برخی از آن‌ها با ساخت این سد اراضی بالا دست سد برای تامین آب مشکلی ندارند و این سال‌ها سفره‌های زیر زمینی و چاه‌های آن‌ها پر آب‌تر شده است و چشم امید اراضی پایین دست هم به باز شدن دریچه‌های آن برای تامین آب کشاورزی و در کنار آن حضور گردشگران است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نیرو پویش الف ب بهره برداری رسید استان همدان بهره برداری میلیارد تومان سد نعمت آباد طرح سد سازی وزیر نیرو طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در همدان از نعمت گاز 
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور