Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی طی سخنانی در افتتاحیه کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه رسالت مجمع جهانی صلح اسلامی را تبیین گفتمان صلح عادلانه در جهان بر مبنای صلح صادق و صلح عادلانه بر پایه کرامت انسانی دانست که از بدو تأسیس تاکنون با فعالیت‌های بسیاری در سطح ملی منطقه‌ای و جهانی دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مهمترین رویکردهای مجمع جهانی صلح اسلامی در دو سال اخیر را رجوع مرور و بازخوانی اندیشه‌های متفکران بزرگ در جهان به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع صلح و عدالت دانسته و از تلاش‌های مجمع در تبیین اندیشه‌ها در قالب یک سند بین‌المللی و ارائه به مجامع جهانی و مراکز علمی پژوهشی خبر داد.

عامری در ادامه از برگزاری چندین هم اندیشی نخبگی به عنوان پیش درآمد اجرایی شدن این سند خبر داده و کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه را یکی از برنامه‌های مهم در جمع بندی و تدوین این سند مهم دانست.

وی همچنین از محورهای چهارگانه این کنفرانس که با توجه به شرایط کرونا در کشور به صورت وبینار در ۴ پنل تخصصی در روزهای ۲۹ و۳۰ شهریور ماه برگزار می‌شود، صحبت نمود و محورهای کنفرانس را به این شرح اعلام کرد:
۱- مفهوم شناسی و مبانی نظریه صلح و عدالت با تاکید بر اندیشه‌های اسلام و مقام معظم رهبری
۲- آسیب شناسی صلح و عدالت در جهان
۳ مطالعات موردی در حوزه صلح و عدالت
۴- پیاده سازی صلح عادلانه در جهان

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این حوزه گفتمانی مسیری برای ساخت یک گفتمان و ارزش جهانی پیدا کند، خاطرنشان کرد: از ۲ سال پیش مبتنی بر تلاش‌های گذشته و در نشست‌های مختلف نخبگی فرایندی تعریف شد تا هم موضوع را تبیین کنیم و هم از لحاظ ساختاری بتوانیم ارتباط مناسبی با دستگاه‌های مؤثر این حوزه در جهان بگیریم.

عامری تصریح کرد: تلاش کردیم این حوزه گفتمانی را با مشارکت اندیشمندان ایرانی مسلمان و حتی اندیشمندان جهان که مسلمان نیستند اما عدالت را به عنوان یک ارزش قبول دارند و گفتمان صلح عادلانه را پذیرفته اند و با این گفتمان همراهی دارند مورد بحث قرار دهیم.

در پایان وی ضمن امیدواری برای حمایت همگانی خواهان ائتلافی بزرگ برای پیگیری این آرمان بزرگ جهانی و بشردوستانه شد.

کد خبر 5027946

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری صلح و سازش مجمع جهانی صلح اسلامی محرم 99 طوبی کرمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سند 2030 دفتر تبلیغات اسلامی معرفی کتاب کنگره امام سجاد ویروس کرونا پیام تسلیت معنویت امام سجاد ع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مجمع جهانی صلح اسلامی صلح عادلانه صلح و عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید حسین حسینی فر دبیر علمی همایش گفت : در این کنفرانس دانشمندان ۱۰ کشور جهان شامل  آمریکا ، هند ،کانادا ، انگلیس ، پرتقال ، مالزی ، نیجریه ، بلژیک ، ایتالیا و پاکستان به صورت آنلاین حضور داشتند و پژوهش های خود را به ویژه در زمینه غذای آبزیان و ماهیان خاویاری به اشتراک گذاشتند.

رقیه صفری دبیر اجرایی همایش هم گفت : در این کنفرانس دو روزه راهکارهایی برای پیشرفت آبزی پروری ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد