Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@07:25:48 GMT

واکنش گوترش به ادعای واهی فعال‌سازی مکانیزم ماشه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۲۵۸

واکنش گوترش به ادعای واهی فعال‌سازی مکانیزم ماشه

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت: به نظر می‌رسد درباره آغاز شدن این روند و سرنوشت تحریم‌ها و بازگشت آن‌ها عدم قطعیت وجود دارد و این وظیفه دبیرکل نیست که در چنین شرایطی اقدام کند، حتی اگر چنین عدم قطعیتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فقر مطلق در ایران ۳۷ درصد کاهش یافت»، خبری که گزارش جدید بانک جهانی بر آن اذعان می‌کند؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر افزایش صادرات نفت رقم خورده است.
 
حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می‌دهد، ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش موسسه ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. تقریباً همه نفت ایران به چین صادر شده و رقم ماهانه (و نه میانگین) فروش ایران به بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است درحالیکه تحریم‌های دوره دوم از نوامبر سال ۲۰۱۸ و در سه ماهه چهارم این سال بر صادرات نفت ایران اعمال شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، افت صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کمتر از یک‌پنجم موجب شد که فقر مطلق در ایران ۴ برابر شود و «حال آسیب‌های آن دوران با شیب ملایمی در حال بهبود است». اخیرا نیز رویترز به نقل از موسسه آمریکایی «راپیدان انرژی» اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که رقم فعلی فروش به ۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شده، عددی که ایران قبل از تحریم‌ها صادر می‌کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها