Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلای جهانی درجریان معاملات روز جمعه (ساعت ۱۶ به وقت تهران) با ۳۳/ ۰ درصد رشد به ۱۹۵۰ دلار و ۸۶ سنت رسید. فلز زرد هفته گذشته را با رشد ۶/ ۰ درصدی به پایان برد.

قیمت طلا در پایان معاملات آتی روز گذشته هم ۶۳/ ۰ درصد افزایش داشت و به ۱۹۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. ارزش دلار شاهد افت ۱/ ۰ درصدی بوده است.

به دلیل ادامه روند تضعیف دلار قیمت طلا عملکرد بهتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان و تصویب بسته محرک مالی دیگر در آمریکا در صورت دستیابی به توافقی در واشنگتن ممکن است قیمت طلا باز هم افزایش یابد.

به‌زعم بسیاری از کارشناسان تا زمانی که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی در صحنه بین‌المللی تغییر چندانی نداشته باشد، ممکن است شاهد نوسانات در عرضه و تقاضای طلا در بازارهای جهانی باشیم.

اثرپذیری سکه از نرخ ارز

در روز کاهشی دلار، طبیعی بود که قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز تحت فشار قرار بگیرد، خصوصا آنکه در بازارهای جهانی حمایتی برای این فلز ارزشمند وجود نداشت. طلای جهانی روز جمعه معاملات هفتگی خود را زیر مرز حساس هزار و ۹۵۰ دلار خاتمه داده بود و این پایان، برای معامله‌گران افزایشی بازار سکه، ناامیدکننده بود.

با این حال، عامل اصلی افت سکه در روز سه‌شنبه فشار قیمتی دلار بود. سکه از همان ابتدای روز فشار دلار را روی شانه‌های خود احساس کرد و نشانه آن هم شروع معاملات  در محدوده ۱۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود، چرا که بیش از ۸۰ هزار تومان کمتر از انتهای روز پنج‌شنبه بود. افت سکه در ادامه روز تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی هم ادامه یافت ولی از این نقطه خریدها زیاد شدند و در نهایت ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

این قیمت ۶۰ هزار تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. البته شاید برای بازیگران بازار سکه جدا از افت قیمت، فاصله‌گیری این فلز ارزشمند از مرز ۱۳ میلیون تومانی اهمیت داشت. گفته می‌شد فلز گرانبهای داخلی روز جمعه در معاملات پشت‌خطی بالای ۱۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته بود.

از طرفی اونس جهانی به سکه فرصت برای عبور از کانال جدید نداد. برخی از معامله‌گران این بازار انتظار ورود اونس به کانال ۲ هزار دلاری را دارند، اما فضای بازار جهانی در حال حاضر احتیاط بیشتر معامله‌گران را مخابره می‌کند.

اونس طلا در آخرین روز معاملات خود با قیمت ۱۹۵۰ دلار بسته شد، طی هفته گذشته اونس طلای جهانی بیش از ۴۰ دلار نوسان نکرد، در حالی‌که طلا در بازار ایران دچار نوسان‌های شدیدی بود.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1434363

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا ارز ارز تک نرخی افزایش قیمت کاهش قیمت ها هزار تومان قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898137

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳