Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:30:47 GMT

حضور در کلاس‌های درس الزامی نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۵۶۷

ایسنا/ایلام استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: این ستاد در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس اختیار را به خود اولیا داده است و حضور در کلاس ها را الزامی نمی‌داند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی»  در پایان نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، در جمع خبرنگاران،  ضمن تشکر از مردم بابت رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: اخیراً در ستاد ملی کرونا وزیر بهداشت اعلام خطر کردند که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را کمتر مورد توجه قرار می دهند و آمار رعایت پروتکل ها و همچنین زدن ماسک در کشور کاهش پیدا کرده و از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن اینکه از مردم استان خواست پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کرده و زدن ماسک را مانند قبل در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: زدن ماسک بیشتر از هر درمان و واکسنی از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری می‌کند و مردم باید بیشتر به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.

رئیس ستاد استانی کرونا با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: این ستاد در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس اختیار را به خود اولیا داده است و حضور در کلاس ها را الزامی ندانسته است.

سلیمانی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در مناطق قرمز کلاس‌های اول ابتدایی برگزار نمی‌شود و فقط در مکان هایی که زیرساخت اینترنت وجود ندارد و تحت  پوشش شبکه رادیو تلویزیونی نیست کلاس ها به صورت حضوری آن هم در  کلاس های پنج یا شش نفره و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه در بقیه مقاطع تحصیلی، حضور دانش آموز در اختیار خود اولیا قرار داده شده است، گف : اولیا می‌توانند از طریق برنامه‌های صدا و سیما و شبکه شاد و فضای مجازی فرزندان خود را بهره‌مند کنند و یا اینکه به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی دانش آموزان را به مدارس بفرستند.

سلیمانی با تاکید بر این که اختیارات خوبی به دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی یا فعال بودن مکان ها ارائه شده است، افزود: این اختیار به خود دانشگاه علوم پزشکی داده شده است که اگر در مکانی پروتکل های بهداشتی زیر ۷۰ درصد رعایت می شود آن مکان را تعطیل کند.

وی با اشاره به اختیار تام والدین برای حضور  دانش‌آموزان در کلاس‌ها گفت: اولیا در باره حضور دانش‌اموزان در مدارس اختیار تام دارند و هیچ مسئول و یا مدیری حق الزام حضور دانش‌آموزان را در مدارس ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام کروناویروس پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها دانش آموزان ستاد استانی کلاس ها حضور دانش زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • مهروموم ۱۳ خوراک‌فروشی استان بوشهر به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت
  • ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد
  • بازدید بیش از ۲۵۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • سلاح‌های گرم، عامل اصلی مرگ کودکان آمریکایی است
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در استان زنجان