Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-25@05:11:58 GMT

بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۵۷۰

بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران

به گزارش «نماینده» سجاد احمدوند مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اعلام اینکه طرح طبقه‌بندی فعلی و ملاک عمل شهرداری تهران از سال ۱۳۵۵ تاکنون بازنگری نشده است، افزود: به دنبال توسعه و تغییر برخی ماموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران در سنوات اخیر، عدم بازنگری شرح شغل‌ها و شرایط احراز مشاغل، سبب ناکارآمدی طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس بروزرسانی روش ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل شهرداری به تناسب شرایط کاری و ماهیت فعالیت‌های جدید سازمان، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری به شمار می رود.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران  با اشاره به تاریخچه طرح طبقه بندی مشاغل گفت: در سال ۱۳۵۵ بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و مطابق نیازهای آن زمان، طرح طبقه‌بندی مشاغل توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب و اجرا شد.

احمدوند افزود: پس از آن در سال ۱۳۵۹ باتوجه به لزوم بازنگری مجدد و نیاز به اصلاحات جدید، به طور مجدد پیشنهاد اصلاحات طرح مذکور به سازمان امور اداری و استخدامی وقت ارائه و توسط آن سازمان تغییراتی در طرح ایجاد شد که به واسطه عدم تطابق تغییرات ایجادی با وضعیت شهرداری تهران قابلیت اجرایی شدن نداشت.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس درخواست شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی در سال ۱۳۶۰  مصوبه سال ۱۳۵۹ را ملغی و طرح مصوب سال ۱۳۵۵ با اصلاحاتی کماکان به عنوان ملاک عمل شهرداری به قوت خود باقی ماند.

احمدوند با اعلام وجود ۱۰ رسته شغلی در طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شهرداری تهران، افزود: بیشترین گروه شغلی مربوط به رسته اداری مالی با ۶ گروه و سپس رسته‌های خدمات شهری، پزشکی و فنی با ۴ گروه شغلی است. همچنین رسته‌های خدمات کامپیوتری و کشاورزی دارای کمترین گروه شغلی در شهرداری تهران هستند.

به گفته این مسئول، از بین پست‌های سازمانی موجود شهرداری تهران، ۶۲ درصد پست‌ها در رتبه‌های شغلی ۹ الی ۱۴ قرار دارد که توزیع اکثر آنها در رسته مدیریت و ستاد و در مشاغل کارشناسی و مدیریتی است.

وی اعلام کرد: از مجموع پست‌های شهرداری تهران، حدود ۱۱ هزار پست کارشناسی و حدود ۵ هزار پست دیگر مدیریتی است. نمودار توزیع رتبه‌ها نشان می دهد در رتبه‌های ۱۳ و بالاتر تراکم بسیاری وجود دارد.

احمدوند خاطرنشان ساخت: بر همین مبنا، به منظور رفع چالش‌های موجود، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران، برای حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلان‌شهر تهران، با محوریت اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها و اداره کل منابع انسانی انجام خواهد پذیرفت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شهرداری مشاغل طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس