Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر مطهر شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان متعلق به شهید ارمنی دفاع مقدس، هراچ هاکوپیان است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان شناسایی شد. این پیکر مطهر متعلق به شهید ارمنی، «هراچ هاکوپیان» است که 33 گذشته در عملیات کربلای 9 به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر مطهر این شهید والا مقام با تلاش گروه های تفحص شهدا در سال 1391 در منطقه "باباهادی" کشف و در سال 1392 همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) با بدرقه باشکوه جوانان در دانشگاه آزاد زاهدان به خاک سپرده شد.

با پیگیری‌های انجام‌شده و اخذ نمونه خون از پدر و مادر بزرگوار شهید پیکر مطهرش پس از گذشت هفت سال از زمان تدفین او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در خانه شهید خبر پیدا شدن پیکر مطهر این شهید را به پدر و مادر او اعلام کرد. در این دیدار فیلم تفحص پیکر شهید هراچ هاکوپیان نیز منتشر شد.

شهید" هراچ هاکوپیان " یکی از شهدای عزیز ارامنه در تاریخ بیستم فروردین ماه سال 1366 و در عملیات کربلای 9  که با هدف آزادساری منطقه باباهادی در شمال شرقی قصر شیرین صورت گرفتؤ به شهادت رسید و با وجود کوشش همرزمانش برای انتقال پیکر، جسم بی جان شهید در منطقه گمنام مانده بود.

لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از 34 سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم

98 شهید ارمنی در کشور داریم که 68 نفر از این شهدا متعلق به تهران هستند، همچنین 45 جانباز ارمنی داریم. در سال‌های دفاع مقدس، 8 شهید کلیمی، 6 شهید زرتشتی، 7 شهید عاشوری در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس شهدای گمنام دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس سردار باقرزاده کمیته جستجوی مفقودین هفته دفاع مقدس شهدای گمنام دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس سردار باقرزاده کمیته جستجوی مفقودین هراچ هاکوپیان شهید ارمنی پیکر مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسین محمودی عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند، نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید آوینی با هنرمندی مناسب، زمینه جریان سازی انتقال مسیر هنر انقلاب به نسل آتی جامعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد اکنون هنر تعالی و ارتقا یابد.

وی افزود: رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار وی شد.

محمودی فر با بیان اینکه شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، یادآور شد: این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را درک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه، گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده معرفی کنند.

کد خبر 6080385

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • تشییع پیکر جانباز هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم