Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@09:12:20 GMT

ترامپ: روسیه و چین به تسلیحات آمریکا حسادت می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۶۷۶

ترامپ: روسیه و چین به تسلیحات آمریکا حسادت می کنند

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه گذشته -شنبه- تاکید کرد که روسیه و چین به واشنگتن به سلاح‌های طراحی شده در کشورش حسادت می‌کنند.

ترامپ گفت که ظرف سه سال و نیم در دوره ریاست وی، ‌آمریکا توانست توان بزرگ نیروهای مسلح کشور را بازگرداند.

وی تاکید کرد که رسانه‌های دروغ پرداز به ادعاها درباره اینکه وی اطلاعات محرمانه را فاش می‌کند،‌ ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفت: «چنین نیست و ما سلاح‌هایی را تولید کرده و تولید خواهیم کرد که جهان نظیر آن‌ها را هرگز ندیده است.»

ترامپ در ادامه افزود: «تاکید می‌کنم که ‌ولادیمیر پوتین‌، رئیس‌جمهوری روسیه و ‌شی جین‌پینگ‌، رئیس‌جمهوری چین و به طور کلی روسیه و چین و کره شمالی به ما نسبت به کارهای که انجام داده‌ایم، حسادت می‌کنند.»

وی ابراز امیدواری کرد که کشورش هرگز ناگزیر به استفاده از این سلاح‌ها نشود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین روسیه حسادت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف

همزمان با اینکه کمک‌های جدید آمریکا برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار با موافقت مجلس نمایندگان تصویب شد، انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمکی نظامی به کی‌یف رونمایی می‌کند.

به گزارش مشرق، کشورهای غربی همچنان کمک‌های نظامی و مالی را به اوکراین سرازیر می‌کنند و با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح مشاهده نمی‌شود. اخیرا واشنگتن کمکی را که ماه‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا با بن‌بست مواجه شده بود، به تصویب رساند و کرملین در واکنش اعلام کرد که این کمک‌ها صرفا تلفات اوکراین را افزایش خواهند داد.

طبق گزارش راشا تودی، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس امروز – سه‌شنبه – در جریان سفرش به ورشو و دیدار با «دونالد توسک» همتای لهستانی‌اش، برنامه‌های کمکی جدید لندن به کی‌یف را رسما اعلام خواهد کرد.

سوناک در بیانیه‌ای ادعا کرد: «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های بی‌رحمانه روسیه امری ضروری برای امنیت ما و برای تمام اروپاست. اگر به پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اجازه موفقیت در این جنگ داده شود، او در مرز لهستان متوقف نخواهد شد.»

تخمین زده می‌شود که این کمک‌های جدید انگلیس، کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را تنها در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند خواهد رساند. ظاهرا این بسته شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و حدود ۴ میلیون گلوله برای تسلیحات کوچک خواهد بود.

سوناک افزود: «بسته امروز به اوکراین کمک خواهد کرد تا آنچه را که در مقابل جنگ با روسیه نیاز دارد، به دست بیاورد. بریتانیا همیشه در صف اول امنیت اروپا نقش خود را ایفا خواهد کرد و از منافع ملی دفاع می‌کند و در کنار متحدان ناتو می‌ایستد.»

این بیانیه ۲ روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان ایالات متحده سرانجام با کمک‌های واشنگتن به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین موافقت کرد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز دوشنبه وعده افزایش سریع ارسال تسلیحات به کی‌یف را داد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور تقریبا ۱۰۰ کشور برگزار شود. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر تاکید کرده بود که هرگونه مذاکره‌ای برای صلح اوکراین بدون حضور روسیه «بی‌معنا» خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد