Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:18:31 GMT

بازداشت دوباره ۹۴ نظامی سابق مرتبط با فتو در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۷۶۳

بازداشت دوباره ۹۴ نظامی سابق مرتبط با فتو در ترکیه

دست‌کم ۹۴ افسر سابق ارتش ترکیه مرتبط با فتو به بازداشتگاه بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این مظنونان در بین ۱۳۱ مقام سابق ارتش ترکیه هستند که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ در عملیات ضد تروریستی در ۳۴ استان ترکیه بازداشت شده‌ بودند.

براساس این گزارش، افراد مذکور با سازمان "تروریستی" فتو که گفته می‌شود در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ علیه آنکارا دست داشته، در ارتباط بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد دستگیر شده از فرماندهان سابق و سایر مقام‌های پیشین ارتش ترکیه هستند.

فتو و فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا به دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه که در جریان آن ۲۵۱ تن کشته و نزدیک به ۲۲۰۰ تن زخمی شدند، متهم می‌شوند.

ترکیه، سازمان فتو را به راه انداختن یک کمپین دیرپا برای براندازی دولت با استفاده از نفوذ در نهادهای این کشور به ویژه ارتش، پلیس و سیستم قضایی متهم کرده است اما این سازمان آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتای ترکیه تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، روزنامه «اکسپرس تریبون» در گزارشی اظهار داشت دیوان عالی و وزارت دفاع پاکستان تحقیق از ژنرال فیض حمید در ارتباط با پرونده غصب زمین و مال همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها را آغاز کرده است.

این گزارش مدعی شد که «معز احمدخان» مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دیوان عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دیوان عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران اطلاعات ارتش پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گرانقیمت را دادند اما به این وعده عمل نکردند.

 

ژنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان بود.

این ژنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

ژنرال فیض حمید اولین مقام پاکستانی بود که در روزهای سقوط حکومت پیشین افغانستان به کابل سفر کرد.

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند