Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:18:01 GMT

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۷۹۴

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت آب و برق استان همدان با حضور وزیر نیرو در قالب هفته بیست و یکم پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» صبح یکشنبه برگزار و هم‌زمان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۴ پروژه تأمین برق استان آغاز و طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح شش شهرستان این استان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح شش شهرستان استان همدان با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، ظرفیت مخزن زمینی یکصد متر مکعب، ۲۵۰ متر مکعب ظرفیت مخزن هوایی و ۶۳ هزار و ۵۷۷ متر خط انتقال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که این طرح ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پروژه‌های تأمین برق استان همدان نیز شامل پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سیار ملایر ۴ و خطوط مرتبط با ظرفیت پست ۱۵ مگاولت آمپر و با طول ۲۴ کیلومتر و خط ۶۳ کیلوولت در شهرستان ملایر، پست ۶۳.۲۳ کیلوولت سیار کرفس در شهرستان رزن با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست‌های اسدآباد یک- تویسرکان به میزان ۲۵ مگاولت آمپر و شروع عملیات اجرایی خط خرم آباد یک به پست بهمن ملایر در مجموع با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

پروژه‌های صنعت آب و برق با هدف ایجاد ظرفیت مناسب در شهرستان ملایر برای حوزه صنعت، ایجاد ظرفیت مناسب برای حوزه صنعتی و کشاورزی در منطقه رزن و کرفس، بهبود کیفیت برق و تأمین نیاز مصرف مشترکان به بهره‌برداری رسید.

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان آب وزیر نیرو افتتاح استان همدان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳