Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@15:28:51 GMT

بزودی صدای پای‌تان می‌پیچد روی پله ها

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۴۸۲۵

بزودی صدای پای‌تان می‌پیچد روی پله ها

پارسال، توی هواپیمایی که ما را از ایلام می‌آورد تهران و بر بلندای کوه‌های زاگرس، با هم تصمیم گرفتیم جشنواره بعدی را حسابی مفصل برگزار کنیم. صبح‌ها کارگاه، عصرها نشست ونقد ونظر وشب ها، شب نشینی هنرمندانه تا پاسی از شب.گفتیم با جوان‌های هنرایران می‌رویم شیراز یا اصفهان تا جوان‌های ١٥ تا٢٤ ساله هنرشان را به رخ همگان بکشند؛ ازماهها پیش که کووید١٩ آمد و اول، همه را ترساند، گفتیم می‌مانیم تهران تا استادان، کمترچمدان ببندند و قدری از خطرهای سفر کم شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی ماسک‌های سفید و آبی، صورت همه ما را شبیه حجره‌هایی کرد که کرکره‌اش تا نیمه پایین است و انگار نیمه تعطیل، گفتیم می‌رویم اردوگاه منظریه. در دل کوه‌های کلکچال و شمال تهران و بوستان سنگی جمشیدیه که هوا ساکن نماند و جوان‌ها با فاصله بنشینند زیر درختانِ زبان گنجشک و تیوپ رنگ‌ها را بچینند روی بلوک های سیمانی، حتی اتاق‌ها و تخت‌ها را برای هر نفر جداگانه تدارک دیدیم و چیدیم که خیال همه‌مان راحت باشد.
ولی مگر راحت می‌شد خیال مان؟
وقت تنهایی، فکرهایی می‌ریخت توی سرمان که اگر بازی کرده باشیم با جان بچه‌ها و استادان و کادر اجرایی چه؟ اگر حتی یک نفر از بچه‌ها تب و سرفه‌ای ببرد به شهرش چه؟ نمی‌خواستیم تسلیم شویم دربرابر ویروسی که اهل کوتاه آمدن نبود و نمی‌شد گذشت از دیدنِ صورت ماه بهترین جوانان هنرمند ایران که برخی‌شان چشم کشیده بودند پانزده ساله شوند و برخی شان، سال آخری بود که می‌آمدند در این جشن. به ناگزیر لپ تاپ‌ها را برداشتیم و آمدیم «خانه هنرمندان ایران »که باید چراغش روشن بماند برای همیشه هنر این خاک. این روزها زیاد طولانی نیست که استادان هنر این دیار شما و آثار پراز نبوغ‌تان را در صفحه ١٧ اینچ ببینند!
دفعه بعد، دیوار گالری‌های تابستان و زمستان و میرمیران، ایستاده‌اند تا آثارتان را بیاویزید روی سینه‌شان و پله‌های طبقات همین خانه، لحظه شماری می‌کنند برای صدای پاهای شما که روزی شرکت کننده جشنواره جوانان تجسمی بودید و آن روز ، پوسترهای توی حیاط وعده کرده‌اند برای آیین گشایش نمایشگاه شما. کجا؟ تهران، خانه هنرمندان ایران.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت

به گزارش صدای ایران، نادر کاشانی پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان، امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دار فانی را وداع گفت.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ هم در ترکیب تیم ملی حضور داشت و سال ۱۳۵۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

صدای ایران این ضایعه را به خانواده کاشانی و جامعه بسکتبال تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • فیلمی دیده نشده از بازار تهران در دوره قاجار؛ صدای مردم در ۱۲۰ سال پیش را بشنوید!
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • رونمایی از پیکره هنرمندان برجسته و نامی منطقه بزودی در مهاباد
  • نتایج روز سوم مسابقات لیگ بسکتبال امید ایران