Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با حمایت‌های دولت و اقدامات حمایتی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا، اکثر مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در این استان احیا شده است.

او افزود: در مجموع حدود ۴۷۶ هزار کارگر در استان فارس در بهمن ۹۸ مشغول کار بودند که در پی شیوع کرونا این تعداد در فروردین ۹۹به ۴۰۲ هزار نفر کاهش یافت، که با انجام اقدامات حمایتی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا و تلاش فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی با محوریت کارگروه‌های اشتغال استان و شهرستانی و حمایت‌های دولت از کسب و کار‌های آسیب دیده از این بیماری، سعی بر احیا مشاغل و بازگرداندن این کارگران به کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تعداد کارگاه‌های استان فارس در بهمن سال گذشته ۷۳ هزار و ۳۰۹ کارگاه بوده که در فروردین ۹۹ حدود ۲۷ هزار کارگاه از این تعداد به دلیل کرونا دچار آسیب و ناگزیر به تعدیل حدود ۷۳ هزار کارگر خود شدند، اما با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار فارس، حفظ فرصت‌های شغلی بوده، تا کنون این رقم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به حدود ۷۱ هزار و ۴۲۱ کارگاه و واحد فعال رسیده و کارگران این واحد‌ها نیز به محل کار خود بازگشته‌اند و فعال سازی مابقی کارگاه‌های غیرفعال نیز در دستور کار قرار دارد.

مختاری، بیان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا ۸۰ هزار کارگاه در استان فارس برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت شناسایی شدند که باتوجه به عدم شمولیت رانندگان کامیون، حدود ۵۰ هزار کارگاه از این تعداد برای دریافت تسهیلات در مجموع به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون ۲۷۱ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است و در این زمینه، فارس رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه بانک‌های ملی، ملت، صادرات و تجارت در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا در این استان عملکرد خوبی از خود نشان دادند، گفت: سایر بانک‌های فارس تاکنون عملکرد چندان مناسبی نداشتند و باید با توجه به تمدید یک‌ماه دیگر مهلت ثبت‌نام برای پرداخت تسهیلات کرونا به واجدان شرایط، عقب افتادگی خود را جبران کنند.

پیشتر مهلت نام نویسی برای برخوردای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا از تسهیلات اختصاص یافته در این زمینه، سی و یکم شهریورماه ۹۹ اعلام شده بود که این مهلت برای یک ماه دیگر تمدید شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا، شیراز، مرودشت، کازرون، آباده، داراب و لارستان در بین شهرستان‌ها به ترتیب بهترین عملکرد را داشته‌اند و همچنین دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز عملکرد خوبی در جذب این اعتبارات و کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا داشته‌اند.

مختاری ادامه داد: ستاد ملی کرونا برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اسفندماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ رقمی معادل ۱۸۰ میلیارد تومان به بیکاران ناشی از شیوع کرونا پرداخت کرده است و چنانچه بیکاری این دسته از کارگران بعد از خردادماه ۹۹ هم ادامه داشته است، آنان می‌توانند بعد از سپری کردن مراحل قانونی همچنان بیمه بیکاری دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاغل آسیب دیده از کرونا شیوع کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا