Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (یکشنبه) پایگاه خبری «الخلیج الجدید»، المشیشی افزود: اکنون یک آگاهی جمعی در جامعه وجود دارد که ما باید گفت وگوها را پیگیری کنیم و هفته آینده جلساتی را در این زمینه برگزار خواهد شد که به بحران اکشتاف فسفات و توقف تولید نفت در منطقه «کامور» خواهد پرداخت. او بر لزوم از سرگیری تولید فسفات و استخراج نفت که به دلیل اعتراضات مردمی مختل شده بود، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسئولیت خود را در مقام نخست‌وزیری در ابتدای  ماه جاری بر عهده گرفته است، گفت: توقف تولید فسفات دیگر به صلاح کشور نیست و ادامه این وضعیت  بحران بزرگی را برای دولت ایجاد می‌کند.

تولید فسفات در منطقه «المنجمی» در جنوب تونس، تحت فشار اعتراضات مردمی و تحصن‌هایی که خواستار فرصت‌های شغلی در این منطقه بودند، ماه‌ها به طور کامل متوقف شد. پس از انقلاب ۲۰۱۱، تولید فسفات در تونس از متوسط ​​سالانه ۸ میلیون تن به کمتر از نصف کاهش یافت و در سال ۲۰۱۹ به ۴ میلیون تن رسید.

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس در سال ۲۰۱۸ میلادی و انتخاب «ابراهیم ابوبکر کیتا» به عنوان رییس جمهوری نیز از شدت بحران‌ها و اعتراض مخالفان کم نکرد و هم‌اکنون دولت وی با بحران‌های امنیتی و اقتصادی گسترده‌ای روبه‌رو است.

برچسب‌ها تونس بحران مالی اعتراضات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس بحران مالی اعتراضات تونس بحران مالی اعتراضات اخبار کنکور تولید فسفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که ماکرون در تماس تلفنی با نتانیاهو گفته است که پاریس مصمم به جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای است.

همچنین ماکرون در تماس با نتانیاهو اینطور ادعا کرده است که فرانسه مصمم به افزایش اقدامات علیه تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه در جریان این تماس تلفنی تاکید کرده است که فرانسه در حال کار بر روی کاهش تنش بین اسرائیل و لبنان و همچنین خواستار یک آتش بس فوری و پایدار در غزه است.

گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه