Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@23:38:47 GMT

با این میوه دوست داشتنی وزن خود را کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۰۵۴

با این میوه دوست داشتنی وزن خود را کاهش دهید

سیب ترش یکی از میوه‌های پرطرفداری است که خواص زیادی دارد که بسیاری از مردم نسبت به این خواص بی خبر هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیب‌ها طعم شیرینی دارند معمولا که مورد علاقه همه هستند؛ اما سیب‌های ترش می‌توانند طعم خاصی داشته باشند که این طعم مورد پسند برخی افراد است و خواص بسیار زیادی نیز دارند که در ادامه  با برخی از خواص سیب ترش آشنا می‌شوید:

 تقویت معده و درمان اسهال

یکی از خاصیت‌های سیب ترش، تقویت معده و درمان اسهال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این‌کار باید آب سیب ترش را با انار مخلوط کنید و میل نمایید. این نوشیدنی می تواند حالت تهوع را نیز برطرف نماید.

کاهش وزن و لاغری

سیب ترش دارای کالری کم و فیبر زیاد است. این فیبر به صورت محلول در بخش نرم میوه قرار دارد و می‌تواند باعث جذب آب روده شده و با تشکیل ماده ای شبیه ژل سبب کاهش سرعت هضم شود. در نتیجه می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک نماید. برای اینکه بیشتر احساس سیری نمایید بهتر است که زمان عصر یا درست قبل از خوردن غذا سیب ترش را استفاده کنید.

طی تحقیقی 7 نوع سیب را به موش های چاق دادند. این تحقیق نشان داد، آن دسته از موش‌هایی که سیب ترش خورده بودند، دچار تغییراتی در ترکیب باکتریایی مدفوع شدند و این ترکیبات شبیه ترکیب باکتری های مدفوع موش های لاغر بود. به دلیل اینکه تعداد باکتری های دستگاه گوارش موش های لاغر و چاق با هم متفاوت می باشد. نتیجه بدست آمده از تحقیق اهمیت یافت. محققان دریافتند که سیب ترش می تواند باعث متعادل شدن جمعیت باکتری های روده شده و این عاملی موثر در کاهش وزن و لاغری می باشد.

سیب از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند

سیب علاوه بر اینکه مغز و حافظه را تقویت می‌کند, از بروز برخی از بیماری‌های اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند.

اهمیت سیب در درمان برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه و کولون اثبات شده است حتی مصرف سیب از پیشروی سرطان پیشگیری می‌کند.

مصرف سیب بدون پوست برای رفع یبوست مفید است

افرادی که دچار ضعف معده بوده و از مشکلات معده رنج می‌برند, سیب بسیار برایشان مفید است ولی باید دانست که این افراد باید پوست سیب را بگیرند, چون معده ضعیف است و قادر به هضم پوست سیب نیست؛ مصرف سیب بدون پوست به رفع یبوست کمک می‌کند.

پیشگیری از دیابت

یکی از خواص سیب ترش برای سلامتی، متعادل کردن قند خون می باشد. به دلیل این خاصیت، سیب ترش می تواند برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند و یا اینکه در معرض خطر ابتلا به آن می باشند، مفید باشد. فیبر موجود در سیب ترش، باعث به تعویق افتادن جذب قند توسط روده کوچک می شود. در نتیجه سبب کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. 

 انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: کاهش وزن زندگی سالم زندگی ماشینی سیب ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل