Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا پس از شکست‌های مکرر در مجامع جهانی در رابطه با موضوع بازگرداندن تحریم‌های ایران و انزوا در عرصه بین المللی و عدم همراهی حتی نزدیک‌ترین متحدانش با این طرح، اکنون به صورت یکجانبه متوسل به تحریم ایران شده که از نظر کارشناسان اقدامی غیرقانونی به شمار می‌رود.

به گزارش «الجزیره، رویترز» واکنش‌های مختلف نسبت به این اقدام آمریکا به شرح ذیل می‌باشد:

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد «این که یک کشور به این صورت در پی استفاده از فرصت باشد و با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل بدین شکل مخالفت کند، اتفاق دردآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه گفت: «آمریکا اصرار دارد با منیت و با تلاش برای تحمیل خواسته اش بر دیگران، قانون بین المللی را زیر پا بگذارد.»

این دیپلمات روسی همچنین گفت: «ما در ماه اگوست نیز اعلام کردیم که اقدام آمریکا در استفاده از مفاد برجام، نامشروع است. آیا واشنگتن این را نمی‌شنود.»

نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرد «لغو تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داشت. فرانسه، آلمان و انگلیس به اجرای کامل برجام متعهد خواهند بود.»

یک خبرنگار غربی در واکنش به این اقدام آمریکا نوشت «تقریباً همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند که این اقدام باطل است؛ زیرا آمریکا در حال استفاده از روندی تحت توافق هسته‌ای است و آمریکا دیگر عضو این توافق نیست.»

«جیمز نورث»، نویسنده ایندیپندنت، در واکنش به اقدام آمریکا در پیامی توییتری نوشت «مایک پمپئو در تلاش است تا ایران را تحریک به درگیری کند؛ آمریکا از قوانین سازمان ملل سرپیچی می‌کند.»

«دبیرکل سازمان ملل، خطاب به شورای امنیت این سازمان گفت که به دلیل وجود عدم قطعیت در مورد ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، نمی‌توان کاری انجام داد.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت نوشت «به نظر می‌رسد در مورد آغاز این روند و سرنوشت تحریم‌ها و بازگشت آن ها، عدم قطعیت وجود دارد و نمی‌توان کاری در این رابطه انجام داد.»

وی در ادامه گفت: «در وظایف دبیرکل، ورود به چنین شرایطی وجود ندارد.»

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: «تا زمان روشن شدن وضعیت تحریم‌های ایران، اقدامی برای ارائه این حمایت انجام نخواهم داد.»

در حال تکمیل...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا تحریم سازمان ملل واکنش مقامات جهان پارسی خبر شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است