Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:22:56 GMT

اختصاص رتبه نخست تولید عسل کشور به شهر خوی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۲۴۷

اختصاص رتبه نخست تولید عسل کشور به شهر خوی

علی اصغر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار، داشت: خوی رتبه اول تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده است و این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: خوی با داشتن 458 هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است که از این تعداد کندوی زنبور عسل 440 هزار کندوی مدرن و بقیه بومی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خوی تصریح کرد: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت خوی، میزان برداشت عسل از هر کندوی این شهرستان 25 کیلوگرم است که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری به 2 برابر می‌رسد.

امینی با بیان اینکه 50 درصد تولید عسل در آذربایجان‌غربی مربوط به زنبورستان‌های خوی است بیان کرد: سهم این شهرستان در تولید عسل در کشور 13.5 درصد است.

وی با اشاره به اینکه ارزش تولید عسل در خوی طی امسال بیش از 2 هزار 400 میلیارد ریال است اعلام کرد: امسال به 600 زنبوردار در زمینه های تولید موم و ژل رویال آموزش‌های لازم ارائه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی به برنامه‌های این مدیریت در سال جهش تولید در بخش زنبورداری اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت بیش از 3 هزار زنبور دار در بخش صنعت زنبورداری و وجود بزرگترین شرکت زنبورداری در خوی این شهرستان را به قطب نخست پرورش زنبور عسل در کشورمان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عسل خوی تولید کشاورزی تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد

نخست‌وزیر پاکستان از سید ابراهیم رئیسی استقبال رسمی کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که در صدر هیئتی عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم پاکستان شده، دقایقی پیش از سوی شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور در اسلام آباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

رئیسی وارد اسلام‌آباد شد به گزارش تسنیم، دیدار با همتای پاکستانی، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری میان مقامات دو کشور، حضور در برخی شهرهای دیگر این کشور و دیدار با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی پاکستانی از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی هم‌چنین روز چهارشنبه به سریلانکا سفری خواهد کرد و ضمن دیدار با مقامات آن کشور، در آیین افتتاح برخی پروژه‌های ساخت ایران شرکت می‌کند.

خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد