Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، جدول زمانی مبهمی را برای "توزیع گسترده" واکسن در ایالات متحده ترسیم کرد و گفت که واکسن ویروس کرونا تقریبا تا قبل از نیمه سال آینده، برای اغلب مردم آمریکا در دسترس نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در مقابل کمیته تخصیص بودجه سنا گفت:‌ اگر از من می‌پرسید که واکسن چه وقت برای عموم مردم آمریکا در دسترس خواهد بود تا بتوانیم آغاز کنیم … دوباره به زندگی عادی برگردیم، به نظر من باید احتمالا به سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ردفیلد گفت که واکسن موثر باید زمانی بین نوامبر و دسامبر (بین آبان تا دی ماه) امسال آماده باشد اما میزان آن بسیار محدود خواهد بود و واکسن باید برای گروه‌های سنی آسیب‌پذیر و نیز افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، اولویت بندی شود.

پیش‌بینی مدیر این نهاد مشابه جدول زمانی‌ای است که پیشتر دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد ایالات متحده در بیماری‌های عفونی، تخمین زده بود و در تقابل با ادعاهای دولت ترامپ در روزهای اخیر درباره واکسن کووید۱۹ است. 

پال مانسو، معاون ستاد سیاست‌گذاری در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده نیز در هفته جاری در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که پیش‌بینی می‌کند هر شهروند آمریکا بتواند تا پایان مارس ۲۰۲۱ واکسن بزند. 

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در گفت و گو با شبکه خبری ای‌بی‌سی مدعی شد که پیش‌بینی می‌کند وزارت غذا و دارو ظرف سه یا چهار هفته آینده، یعنی در زمان مناسب قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر برای تبلیغاتِ ترامپ و روزی که او با "جو بایدن" از حزب دموکرات برای ریاست جمهوری رقابت می‌کند، واکسن را تایید کنند. 

کارشناسان بهداشتی و قانونگذاران دموکرات آژیر خطری را درباره وعده‌های ترامپ در مورد مسایل بهداشتی به صدا درآورده‌اند و او را به وارد آوردن فشار مضاعف بر دانشمندان در وزارت غذا و دارو متهم می‌کنند و می‌گویند که او آنان را ترغیب کرده است تا تلاش خود را برای دستیابی به واکسن بی‌خطر، هر چه زودتر جمع‌بندی کنند تا وضعیت او در رقابت انتخاباتی بهبود یابد. 

به گزارش ایندیپندنت، دولت فدرال برنامه‌ریزی برای ذخیره و توزیع واکسن را بر عهده دولت‌های محلی و ایالت ها گذاشته‌ است. دولت‌های محلی و ایالات از الان یک ماه فرصت دارند تا برنامه خود را ارائه دهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا آمريكا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین