Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@05:22:51 GMT

گام‌های بلند شهرداری اصفهان برای تحقق حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۵۶۵۶

گام‌های بلند شهرداری اصفهان برای تحقق حقوق بشر

شهردار اصفهان گفت: سیاست این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به شهرنشینان بوده زیرا واژه شهرنشینی و شهروندی از یکدیگر متفاوت است؛ شهرنشینان در واقع کودکانی سوری، عراقی و افغانی هستند که امروز در جمع حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _ یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۹_ در آئین گرامیداشت روز جهانی صلح با عنوان «شهر صلح جو» که با حضور رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و به همراه کودکان سوری، عراقی و افغانی در محل باغ زرشک برگزار شد، اظهار کرد: امروز کودکانی از سه ملیت عراق، افغان و سوری به عنوان شهرنشینان اصفهانی در این برنامه حضور یافتند که این ابتکار اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری آئین روز جهانی صلح در اصفهان که یکی از ویژگی‌های این شهر صلح طلبی است، اقدامی بسیار شایسته بود، تصریح کرد: اگر امروز از صلح سخن گفته می‌شود این واژه در مقابل جنگ به ذهن‌ها خطور می‌کند، اما همانطور که هر واژه‌ای در بستر تاریخ دچار تحول می‌شود، صلح نیز امروز معنای دیگری پیدا کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: صلح در جوامع بشری همچنان ارزشمند است و سازمان‌های بین المللی، منشور حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین المللی که در واقع یکی از کارکردهای آنها تعامل بین حکومت‌ها و سازمان‌های بین المللی است، تلاش می‌کنند تا صلح و امنیت در جهان برقرار شود.

وی با بیان اینکه معنای صلح در داخل کشورها فراتر از این تعاریف است، گفت: در همه شهرها و کشورها برای شهرنشینان و شهروندان، صلح به معنای رعایت حقوق شهروندی در عرصه داخلی و رعایت حقوق بشر در عرصه بین المللی است.

نوروزی افزود: وقتی خواستار صلح هستیم یعنی می‌خواهیم در عمل اثبات کنیم به حقوق شهروندان احترام می‌گذاریم و آن‌ها را صاحب اصلی همه چیز می‌دانیم و اگر این حق به رسمیت شناخته شود و در عمل، میدان برای آنها باز شود به معنای واقعی صلح، دوستی، مهربانی، آرامش و آسایش برای تمام جهان ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: سیاست این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به شهرنشینان بوده زیرا واژه شهرنشینی و شهروندی از یکدیگر متفاوت است؛ شهرنشینان همین کودکانی هستند که امروز در جمع حضور دارند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر امروز جهان در تلاطم قرار گرفته و گفت و گوهای ملی و بین المللی در کشورهای مختلف به ویژه افغانستان برقرار بوده به دلیل برهم خوردن آرامش آنها در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با این نگاه به حقوق بشر و حقوق شهروندی و توجه به حق شهرنشینان گام‌های خود را محکم‌تر بر می‌دارد و بی شک این سیاست می‌تواند هدف نهایی صلح، آرامش و آسایش را محقق کند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: روزی شاهد تحقق ارزش‌های ناب و قوانین پیشرفته و تحقق اسناد بین المللی صلح در جهان باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین ویژه برنامه کاشت نهال صلح به همراه کودکان سوری، عراقی و افغانی در باغ زرشک برگزار شد. ‌

کد خبر 445218

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان حقوق بشر سوریه افغانستان عراق شهرداری اصفهان صلح و دوستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود

معاون شهردار تهران از موافقت شهردار پایتخت با ترمیم حقوق کارکنان رسمی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مجید باقری با بیان این‌که بهبود معیشت و قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان شهرداری تهران همواره از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی آقای دکتر زاکانی است، گفت: اجرای بسته خرسندساز با محور‌های متنوع رفاهی-حمایتی از مصادیق بارز این دغدغه‌مندی است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به این‌که ما در شهرداری تهران یک خانواده بزرگ هستیم، اما تنوع روابط استخدامی، و نظام‌های جبران خدمت، سبب بروز شکاف‌های جدی در مدل‌های پرداخت حقوق بین همکاران رسمی و قراردادی شده است، افزود: سال گذشته، مکاتبات و پیگیری‌های متعددی توسط دکتر زاکانی شهردار محترم تهران از مراجع مرتبط از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفت و جلسات کارشناسی خوبی با آن سازمان برگزار شد.

باقری اظهار داشت: در سال جدید نیز شهردار محترم مجدداً پیگیری جدی در این خصوص کردند و در نهایت به پاس زحمات متعهدانه همکاران خدوم شهرداری در تحقق اهداف، با توجه به زمان بر بودن مراحل اداری تحقق موضوع و برگزاری جلسه شورای عالی حقوق و دستمزد، شهردار محترم تهران دستور دادند که به موازات تداوم پیگیری‌های پیشین از مراجع ذیربط، ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران با اعمال تأثیر در سایر مؤلفه‌های حقوقی به اجرا در آید.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر صمیمانه از شهردار محترم تهران، ان‌شاءالله پس از شب‌های نورانی قدر، با همت همکاران حوزه سرمایه انسانی، همه احکام ترمیم حقوق همکاران رسمی صادر و جزئیات بیشتر در این خصوص نیز در اولین نشست با جمعی از کارکنان خدوم شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی نقض حقوق مردم غزه را متوقف کند
  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول