Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز گذشته سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در نشست خبری با اشاره به جایگاه نخست ایران در اکتشاف نفت و گاز در سال ٢٠١٩ گفت: ایران در یک رقابت نابرابر است و در این شرایط تحریم موفق شدیم بزرگترین کشف۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی کنیم تا انجا که ۲۴ درصد از اکتشافات ۲۰۱۹  با کشف ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال مربوط به ایران است.

گفتنی است در سال گذشته میدان نفتی ارمبا ۲.۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال و ۱۳ درصد از کل نفت کشف شده رتبه اول ومیدان نام آوران با ۲.۲ نفت رتبه سوم این رتبه را به دست آورد.

وی افزود: میدان ارم در برنامه توسعه قرار گرفته و گاز ان میدان نیز شیرین است و نیاز به پالایش ندارد.  لایه نفتی نام آوران نیز در ذیل میادینی مانند آب تیمور، سپهر و جفیر به توسعه می رسد.  

به گفته مدیر اکتشاف، ۹ اکتشاف بزرگ در سال ۲۰۱۹ در کشورهای ایران، روسیه، موریتانی، قبرس، سورینام، آفریقای جنوبی و مالزی اتفاق افتاده و ۲۰ کشف بزرگ اول معادل ۷۵ درصد از حجم هیدروکربن کشف شده در دنیا را به خود اختصاص می دهند.

گفتنی است در این رتبه بندی بعد از ایران، رتبه دوم مربوط به گاز پروم روسیه با ۳.۱۸ میلیارد بشکه، رتبه سوم مربوط به بریتیش پترولیوم با ۱.۴ میلیارد بشکه،  رتبه چهارم مربوط به اکسون موبیل با ۰.۹ میلیارد کشف و  رتبه پنجم نفت فلات قاره چین معادل ۰.۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است و ایران بین ۵ کشور اول رتبه اول را کسب کرده است.  

در ادامه هندی با اشاره به میادین نفتی کشف شده در سال گذشته گفت: میادین ارم و نام‌آوران به ترتیب با حجم  ۲٫۷ و ۲٫۲ میلیارد بشکه نفت در جایگاه اول و سوم اکتشافات انجام شده در سال ۲۰۱۹ بوده و این در حالی است ایران در یک رقابت کاملا نابرابر ودر شرایط تحریم به سر می‌برده است.

به گفته هندی در سال گذشته ۱۸ هزار متر حفاری داشتیم که ۴ چاه تکمیل شده که ۲ چاه مربوط به همین اکتشافات است. اما در سال۹۹ فعالیت ها گسترده تر خواهد بود چراکه در سال آخر برنامه هستیم. امسال ۶  چاه نهایی خواهد شد،  حفاری ۸ چاه نیز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: اکتشاف به مناطق جدید ورود کرده و دو چاه در این مناطق حفاری خواهد شد که یک چاه در گرگان  برای کشف گاز و یکی در مغان به دنبال نفت حفر می شود.  

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران هزینه هر چاه اکتشافی را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: حدود ۲۵ درصد سرمایه گذاری در اکتشاف نفت و گاز جهان کاهش پیدا کرده است.  

هندی با بیان اینکه ایران همواره می خواهد در رتبه های بالای نفت و گاز جهان باشد، افزود: باید به نوعی رفتار کند تا ذخایر نفت و گازخود را حفظ کند.

وی ادامه داد: اگرچه می توان افزایش ظرفیت تولید ضربتی داشت اما نمی توان در اکتشاف ضربتی عمل کرد. با توجه به اقدامات انجام شده در سال ۹۹ حتما کشف های جدیدی خواهیم داشت.

پربیننده ترین ماحصل جلسه کمیته وزارتی اوپک پلاس/ عربستان نقش تولید کننده شناور نفت را بازی می‌کند اشتغال پایدار تا مهار تورم از مزایای اوراق مبتنی بر نفت/ شرط موفقیت طرح نفت کاغذی استقبال ١.۵درصدی از طرح دوگانه سوز کردن خودروها /کمبود جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در کلانشهر ها زمان انتظار صدور کارت سوخت ۲ماهه شد ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میدان نفتی اکتشاف چاه نفت مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیارد بشکه نفت نام آوران نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا رنکینگ تیم‌های زیر ۲۰ سال بانوان را اعلام کرد

طرفداری | پس از به پایان رسیدن رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان زیر ۲۰ سال آسیا- ازبکستان ۲۰۲۴، کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه بندی نهایی را بر اساس نتایج اعلام کرد.

رتبه بندی اعلام شده از سوی AFC شامل حضور تیم‌ها در مرحله مقدماتی و نهایی است. بدین ترتیب تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران در جایگاه دهم آسیا قرار دارد.

تیم‌های کره شمالی، ژاپن و استرالیا در رده‌های اول تا سوم جای دارند.

دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان
  • جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران
  • دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در رتبه دهم آسیا ایستادند
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • تیم فوتبال دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا