Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان راهپیمایی روز شنبه زنان در مینسک، نیروهای امنیتی بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در این تجمع غیرقانونی را بازداشت کردند، البته به گفته برخی منابع، تعداد بازداشت شدگان به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت کشور بلاروس اعلام کرد که روز شنبه در جریان راهپیمایی زنان در مینسک، نیروهای امنیتی حرکت معترضین را متوقف کرده و بیش از 100 نفر از شرکت کنندگان در این تجمع غیرقانونی را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مرکز حقوق بشر بلاروس "ویسنا" گزارش داد که مأموران اجرای قانون حداقل 316 معترض مخالف که اکثر قریب به اتفاق آنها را زنان تشکیل می‌دادند را در راهپیمایی روز شنبه بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، افراد شرکت کننده در راهپیمایی زنان در واکنش به این اقدام، در جای خود باقی مانده و یک زنجیره همبستگی در امتداد خیابان تشکیل دادند.

روز شنبه مخالفان الکساندر لوکاشنکو در مینسک، راهپیمایی را آغاز کرده بودند که آن را "راهپیمایی درخشان" نامیدند.

اعتراضات گسترده در بلاروس، پس از اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو برای ششمین بار، به عنوان رئیس جمهور در انتخابات این کشور (9 آگوست/19 مرداد ماه) آغاز شد. مخالفان این نتیجه را به رسمیت نمی‌شناسند و اعتراضات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس، برای ششمین هفته متوالی همچنان ادامه دارد.

راهپیمایی بزرگ مخالفان لوکاشنکو در پایتخت بلاروسلوکاشنکو: به تحریم‌های اروپایی‌ها علیه بلاروس پاسخ خواهیم دادلوکاشنکو: تقریباً نیمی از ارتش در مرزهای بلاروس مستقر هستند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

کد خبر 846926 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • تصاویری از تجمع و راهپیمایی خودجوش مقابله با بی‌حجابی در پایتخت