Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فلسطین در انگلیس عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را عقب گردی بزرگ در برقراری صلح پایدار در خاورمیانه دانست.

به گزارش ایسنا، حسام زملط، سفیر فلسطین در انگلیس در یادداشتی که روزنامه هاآرتص آن را منتشر کرد، اعلام کرد: کشورهای عربی اگر خواهان صلح واقعی با اشغالگر هستند به فلسطینی ها احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می دانیم که عرب ها برای عادی سازی روابط تحت فشار قرار دارند اما باید با این فشارها مقابله کرده و از حقوق ما حمایت کنند.

وی ادامه داد، حال توافق میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عرب حوزه خلیج فارس با هر انگیزه ای که انجام شده باشد، باز هم هرگونه پیشرفت در صلح منوط به ملت فلسطین است. عادی سازی روابط از سوی این کشورها با رژیم اشغالگر عقب گردی بزرگ در آمال و آرزوهای برقراری صلح است.

زملط گفت، مراسم سه شنبه گذشته در کاخ سفید آن هم دو ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش مأیوسانه کاخ سفید برای اظهار موفقیت ناچیز در سیاست خارجی بود. دولت ترامپ تصاویر اسرائیلی ها، بحرینی ها و اماراتی ها را در حالی که روابط دیپلماتیک با یکدیگر دارند، نشان خواهد داد. حال آنکه این اقدام نقض صلح در خاورمیانه محسوب می شود. در واقع این توافق ها به نوعی پیشرفتی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی پس از اعتراضات هفتگی علیه وی است.

وی افزود: اسرائیل در هر مرحله به تضعیف فرصت های برقراری صلح عادلانه ادامه می دهد. صرف نظر از برنامه های رسمی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری، واقعیت های میدانی نشان می دهد که تل آویو به آرامی در حال اجرای این طرح است.

زملط گفت: این الحاق خزنده که مقابل چشمان ما رخ می دهد از سال ۱۹۶۷ ادامه دارد و هیچ نشانه ای از توقف آن دیده نمی شود. اجازه دادن به اسرائیل برای ادامه ساخت شهرک های غیرقانونی در اراضی اشغالی طی چندین دهه، مهمترین دلیل شکست تلاشهای مکرر برای برقراری صلح است.

سفیر فلسطین در انگلیس ادامه داد: توافقنامه‌هایی که اخیرا میان تل آویو، بحرین و امارات به امضا رسیده به مساله شهرک ها نمی پردازد و به توافقنامه ها و قطعنامه های بین المللی و حتی طرح صلح عربی پایبند نیست. این توافقنامه ها تنها به نقض هر چه بیشتر قوانین بین المللی توسط اسرائیل، خشونت روزانه علیه ملت فلسطین و محرومیت آنها در تعیین سرنوشت منجر می شود.

وی افزود: بیانیه‌ای که اواسط ماه اوت پیرامون تصمیم عادی سازی روابط منتشر شد، به قدس اشغالی و اماکن مقدس آن هم پرداخته است گویی آنها بخشی از اسرائیل هستند و این نقض قوانین بین المللی است که قدس را شهری اشغالی می داند و نیز تهدیدی برای وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و تضعیف قیمومیت اردن، تضعیف توافق نظر عرب، اصل زمین در ازای صلح، طرح صلح عربی و تمامی تلاش های دیگر در مسیر برقراری صلح است.

زملط با بیان اینکه برخی معتقدند روش قدیمی شکست خورده است و زمان آن رسیده که چیز جدیدی را امتحان کنیم، گفت: روشن است که اسرائیل به اشغالگری خود پایان نخواهد داد. اگر انگیزه های مناسب به اسرائیل داده می شد این امر ممکن بود اما اکنون پس از پاداش امارات و بحرین آن هم در ازای هیچ، این انگیزه ها کمتر شده است.

سفیر فلسطین ادامه داد: از فشارهایی که این کشورها متحمل شده اند آگاه هستیم. اما ما هم این فشارها را با قطع تامین بودجه دولت فلسطین و سازمان آنروا توسط آمریکا، انتقال سفارت واشنگتن به قدس و بسته شدن دفتر فلسطین در واشنگتن متحمل شدیم.

زملط گفت: اسرائیل این بار به چیزی در ازای هیچ دست می یابد و به خاطر نقض تعهدات خود به توافقنامه های قبلی یا نقض قوانین بین المللی هیچ عواقبی را هم متحمل نشد. امروز نتانیاهو می تواند به توافقنامه های صلح در مقابل صلح مباهات کند. اما این برای فلسطینی ها به معنای ادامه وضعیت موجود، اشغالگری نظامی بیشتر، خشونت بیشتر و نفی مستمر حقوق فلسطین است.

سفیر فلسطین در انگلیس آنچه رخ می دهد را "تصویری سیاه و مبهم" توصیف کرد و گفت، این اتفاقات هیچ توافقنامه یا محتوای قانون بین المللی را تغییر نخواهد داد و ملت فلسطین همچنان در سرزمین خود هستند. صلح واقعی زمانی برقرار می شود که فلسطینی ها هم مانند دیگر ملت های جهان از حقوق خود برخوردار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل سفیر فلسطین سفیر فلسطین در انگلیس عادی سازی روابط توافقنامه ها برقراری صلح بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد


به گزارش .خبرگزاری صداوسیما شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین نزدیک است تاکید کرد که مقاومت اسلامی با استفاده از حداقل قدرت خود توانست قواعد خود را به دشمن تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم در جریان یک نشست سیاسی که توسط انجمن علمای مسلمان در بیروت برگزار شد گفت که مسیر رژیم اشغالگر صهیونیستی توحش و ظلم بوده و نابودی آن نزدیک است. اما مسیر فلسطین، جهاد و شهادت و صبر بوده و پیروزی آن نزدیک است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که اسرائیل بدون حمایت جهان استکباری نمی‌تواند دوام بیاورد. اکنون ۲ چیز می‌تواند جنگ غزه را متوقف کند: آمریکا و انتخابات آن و وحدت و همبستگی استثنائی در جهان با مردم فلسطین در برابر اسرائیل.

وی با اشاره به شکست همه پروژه‌های دشمن آمریکایی - صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه اظهار داشت که پروژه «خاور میانه جدید» (که آمریکا طراحی کرده بود) برای اولین بار در جنگ جولای ۲۰۰۶ (میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی) و برای دومین بار در سوریه (اشاره به جنگ جهانی تروریسم علیه سوریه) و این بار در غزه نابود شد و از بین رفت.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت که ما در این رویارویی با دشمن صهیونیستی قواعدی را وضع کردیم که از طریق آن همه اهداف خود را محقق ساختیم از جمله: حمایت از مردم غزه، مشغول کردن دشمن در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و آواره شدن شهرک‌نشینان صهیونیست و وارد شدن خسارت‌های سنگین به اشغالگران، تثبیت معادله بازدارندگی مقاومت با استفاده حداقلی از قدرتی که داریم.

وی در پایان تصریح کرد که همه این اهداف با فداکاری‌های زیاد محقق شد.

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • سفیر ایران: اگر خطا کنید، زلزله متوقف نخواهد شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • تصمیم عجیب بایرنی‌ها: در هر وضعیتی گل می‌خواهند!
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد