Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در میان اسامی برترین‌های کنکور امسال، نام علیرضا چلابیان از شهرستان آمل با کسب رتبه دوم در رشته علوم انسانی به چشم می‌خورد که در مدرسه تیزهوشان شهرستان آمل تحصیل می‌کرد.

در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان سری از سرها درآورد و افتخارآفرینی کند زیربار هزینه‌های میلیونی می‌روند علیرضا با تلاش و کوشش و البته در کنار آن تلاش معلمان و مدیر مدرسه توانست افتخارآفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا چلابیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فکر می‌کردم رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کنم اما اینکه تک رقمی کسب کنم در تصورم نبود.

روزانه هفت تا هشت ساعت درس می‌خواندم اما موضوع مهم تلاش است که به نظر من تلاش مهم‌ترین رمز موفقیت است.

توصیه من به هم سن و سالانم این است که از تلاش کردن ناامید نشوند و در ارتباط با کلاس‌های کنکوری هم مهم‌ترین موضوع توجه به کتاب‌های درسی و توصیه‌های معلمان و مشاوران مدرسه بود.

در ارتباط با ادامه تحصیل باید فکر کنیم و با پدر و مادرم هم مشورت کنم اما علاقه‌مند به تحصیل در رشته علوم قضایی و حقوق هستم.

الهه فلاح مادر علیرضا معتقد است در شرایط کرونایی که می‌توانست فرزندش را مایوس و ناامید کند اما تلاش معلمان و مدیران مدرسه باعث شد فرزندش دل‌زده نشود.

وی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: با توجه به تلاش فرزندم و همینطور پیش‌بینی مدرسه انتظار رتبه بالا را داشتیم اما تک رقمی را نه.

با توجه به اینکه کلاس‌ها حضوری نبود روزهای سختی را فرزندم گذراند اما با تلاش و پشتکار و البته با حمایت دبیران و مشاور مدرسه توانست موفق باشد.

فرزندم روزی هفت تا هشت ساعت درس می‌خواند و مهم‌ترین موضوعی که موجب شد علیرضا موفق باشد برنامه‌ریزی‌اش بود که برای مطالعه همیشه برنامه‌ریزی داشت.

معلمان مدرسه طی این مدت از جان مایه گذاشتند و خیلی وقت گذاشتند باتوجه به اینکه شرایط کرونایی بود اول صبح و شب در هر ساعتی پاسخگو بودند و همین موضوع موجب امیدواری بیشتر فرزندم شد.

هفته آخر قبل از کنکور سخت‌ترین روزها بود چرا که اعلام شد قرار است کنکور به تعویق بیفتد و دوباره قرار شد برگزار شود که روزهای پراسترسی برای فرزندم و همینطور ما بود که ما سعی می‌کردیم برای حفظ روحیه فرزندم خودمان را عادی جلوه دهیم تا استرس فرزندم بیشتر نشود.

مادر علیرضا در پاسخ به این سؤال خبرنگار  فارس که قرار هست فرزندش در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهد، گفت: در ارتباط با آینده شغلی فرزندم در هر رشته‌ای ادامه تحصیل دهد و هر رشته‌ای که فرزندم انتخاب کند مهم است.

آرزویی به جز عاقبت بخیری فرزندم در دنیا و آخرت ندارم، عاقبت بخیری آرزوی هر پدر و مادرس برای فرزندش است و من هم امیدواریم همواره فرزندم عاقبت بخیر باشد.

حسام چلابیان پدر علیرضا  نیز در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: باید از این به بعد در ارتباط با ادامه تحصیل فرزندم در چه شغلی فکر کنیم به نظر من در رشته حقوق هم خوب است باز هم علیرضا باید تصمیم بگیرد.

همانند همه پدر و مادرها آرزوی سربلندی و موفقیت و عاقبت بخیری را برای فرزندم در تمام مراحل زندگیش دارم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نفر دوم علوم انسانی ادامه تحصیل گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت