Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:59:32 GMT

«خرچنگ» به جشنواره انیمیشن اتاوای کانادا رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۲۰۰

«خرچنگ» به جشنواره انیمیشن اتاوای کانادا رسید

انیمیشن «خرچنگ» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری به بخش پانورامای جهانی چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا ۲۰۲۰ کانادا راه یافت.

به گزارش ایسنا، این انیمیشن کوتاه ۱۱ دقیقه ای  ساخته شیوا صادق اسدی، درباره‌ی پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه درآید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

در دوره چهل‌وچهارم جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم اتاوا در مجموع ۱۹۵۰ فیلم از ۸۴ کشور از سوی داوران این رویداد مهم انیمیشن بررسی شد که از این میان ۹۲ انیمیشن کوتاه و ۶ انیمیشن بلند به بخش مسابقه راه پیدا کرد. 

همچنین ۱۶ فیلم در بخش دانشجویی و ۴۱ فیلم در بخش پانوراما انتخاب شد تا تلاش‌های فیلم‌سازان بین‌المللی و انجمن‌های دانشجویی را به گونه‌ای هدف‌مند به تصویر بکشند.

در بخش پانورامای این دوره از جشنواره اتاوا، چشم‌انداز فیلم‌های کانادایی، چشم‌انداز فیلم‌های جهانی و چشم‌انداز فیلم‌های دانشجویی جهانی را شاهد هستیم. 

جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا یکی از رویدادهای مهم در زمینه‌ی انیمیشن جهان است که همه ساله از سال ۱۹۷۶ با نمایش فیلم، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های انیمیشن در شهر اتاوا برگزار می‌شود.

امسال نیز تمامی نمایش‌ها و نشست‌ها از روز ۲ تا ۱۳ مهر ۱۳۹۹ (۲۳ سپتامبر تا ۴ اکتبر۲۰۲۰) در این قطب بزرگ پویانمایی که هنر و صنعت انیمیشن را در کنار هم قرار می‌دهد از شهر اتاوای کانادا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. 

بر همین اساس، بزرگ‌ترین رویداد انیمیشن در آمریکای شمالی توانسته مخاطبان انیمیشن را از سراسر جهان به خود جلب کند. از این‌رو شهر اتاوا به مرکز دنیای انیمیشن تبدیل شده است. فرقی ندارد که به کارتون‌های کلاسیک، آثار مهیج، کارتون‌های دیجیتال خارق‌العاده، جلوه‌های خیره‌کننده انیمیشن‌های رایانه‌ای، فیلم‌های تفکربرانگیز و یا به سرگرمی‌های ناب خنده‌دار علاقه‌مند باشید، در هر صورت در این جشنواره برای همه با هر نوع سلیقه‌ای، برنامه‌ای وجود دارد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ٢٠١١ نیز با پویانمایی «قصه‌های یک خطی ۶» اثر بهزاد فراهت در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اتاوا حضور داشت.

چهل و چهارمین جشنواره بین المللی انیمیشن اوتاوا از تاریخ ۲۴ سپتامبر تا ۴ اکتبر (۲ تا ۱۳ مهرماه) به صورت آنلاین در کشور کانادا برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انیمیشن خرچنگ بین المللی ی انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تولیداتی از شهر‌ها و استان‌های مختلف ازجمله اصفهان، تبریز، زنجان، تهران، یزد، گیلان، ایلام، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و... برای حضور در دو بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برگزیده شدند.

اسامی ۱۳ فیلم انیمیشن عبارت اند از «بلوط» (حامد بهلول)، «چرخ» (اسماعیل عباسی)، «درون یک چارچوب» (جعفر صیادی)، «خورشید آسمان» (زیبا ارژنگ)، «ده بر آفتاب» (زیبا ارژنگ)، «محراب آرامش» (زیبا ارژنگ)، «شیرو» (فرشید یحیوی)، «قالی» (مهسا زینی، حمید نخعی امرودی)، «ندیده زخم آفتاب» (مهسا زینی، حمید نخعی امرودی)، «دهه‌ها» (وحید جدایی، ندا تنهایی مقدم)، «نظرگاه» (وحید جدایی، ندا تنهایی مقدم)، «تبریز ۲۰۱۸» (وحید جدایی، ندا تنهایی مقدم) و «راهی» (بهروز سلیمانی).

۱۲ نماهنگ حاضر در این جشنواره نیز به این شرح هستند: «ننا» (علیرضا صبوری)، «سرزمین آسمانی» (جمال اسکویی)، «فرزندان ایران» (امیر فتحعلی زاده)، «عقیق ایرانی» (روح‌اله اکبری)، «دو دو» (فرحناز آسوده‌ناو)، «بایراق» (بهناز عابدی)، «عید بهاری» (بهناز عابدی)، «آغ چادرلار» (سپهر شعبانی‌راد)، «قرینه غریب» (سجاد دهنوی)، «کریم آباد» (محمدصادق رمضانی مقدم)، «ترحیف الضیف» (امید مدحج)، «من هم ایران را دوست دارم» (امیرحسین کشمیری).

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره این رویداد را با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌کنند.

کمال تبریزی دبیر و ابوالفضل جلیلی مشاور عالی و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هستند.

بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

پیش‌ازاین فهرست فیلم‌های داستانی کوتاه و فیلم‌های مستند منتشر شد. اسامی داوران و همچنین فهرست دیگر آثار راه‌یافته به نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد