Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا اسلامی نسب روز یکشنبه  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: تمام دانش آموزان اتباع خارجی که مدارک اقامت دارند،‌ جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند و به‌هیچ‌عنوان دانش‌آموزی از تحصیل بازنمانده است.

وی اضافه کرد: وضعیت دانش‌آموزان اتباع استان قم به لحاظ توانایی مالی و سواد نسبت به استان‌های دیگر از میانگین کشوری بالاتر است و به دلیل استان شهر بودن قم، درصد بالایی از اتباع در شهر قم ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شرایط ثبت‌نام، تحصیل و بهره‌مندی دانش‌آموزان اتباع از خدمات آموزشی، پرورشی، مسابقات و المپیادها از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم با دانش‌آموزان ایرانی یکسان است و هیچ تبعیضی قائل نیستیم.

اسلامی نسب با اشاره به سکونت درصدی از اتباع در روستاهای اطراف قم، گفت: روزانه چهار نیرو به اطراف روستاهای جعفریه و شهرک دامشهر اعزام می‌شوند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان اتباع ارائه می‌دهند.

وی افزود: یک شیفت مختص دانش‌آموزان اتباع در روستای جنت‌آباد بخش مرکزی ایجاد شده است و معلمان برای آموزش این دانش آموزان روزانه با اتوبوس و مینی‌بوس اعزام می‌شوند.

به گفته وی،‌ تمام شهرک‌های اطراف و روستاهای قم به لحاظ تحصیل دانش‌آموزان اتباع تحت پوشش قرار گرفته است.

در حال حاضر ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از کشورهای مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در متوسطه اول، دوم و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان،‌ ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشورها می‌باشند؛ حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور در استان تحصیل می‌کنند و این دانش‌آموزان ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم را شامل می‌شوند.

۱۳ مدرسه در قالب ۲۲ واحد آموزشی مختص دانش‌آموزان اتباع کشورهای لبنان، پاکستان،‌ هندوستان، ‌عراق، کویت و افغانستان است و آموزش‌ها با سیستم آموزشی همین کشورها ارائه می‌شود.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

برچسب‌ها قم سال تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش قم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سال تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش قم دانش آموزان قم سال تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش قم دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان اتباع استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ معاون اول رئیس جمهور ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد خمینی، نیروهای کارآفرین و خلاق را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و گفت: دولت آماده حمایت از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستعد کارآفرینی در کمیته امداد است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

      

 

دیگر خبرها

  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان