Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@20:47:48 GMT

چند ترفند ساده که از حواس پرتی جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۲۱۰

تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می‌یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی فرد تغییر می‌کند.

 به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ تمرکز، تواناییِ متمرکز کردن ذهن روی یک موضوع   و بیرون راندن تمام افکار، ایده‌ها، احساسات و هیجان‌های نامربوط از ذهن است. در واقع تمرکز یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای مطالعه دروس است که برخی از دانشجویان یا دانش آموزان به علت سرگرمی در فضای مجازی یا موارد دیگر با نداشتن آن دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقات ۵ دقیقه تمرکز در روز، موجب عملکرد بهتر فرد در هنگام مطالعه می‌شود.

از جمله عواملی که باعث از بین رفتن تمرکز می‌شوند، می‌توان به گوش دادن موسیقی و تماشای فیلم در هنگام درس خواندن اشاره کرد. بر اساس تحقیقات، خستگی یکی دیگر از عوامل عدم تمرکز است البته مطالعه طولانی مدت باعث ایجاد این مشکل خواهد شد.

درس خواندن در محلی که تصاویر و عکس‌های زیادی دارد، باعث پایین آمدن تمرکز فرد می‌شود. همچنین عدم وجود دمای مناسب در محل مطالعه موجب کاهش تمرکز و حواس پرتی می‌شود.

عدم وجود نور مناسب در محل مطالعه، صرف نکردن صبحانه، وجود بیماری‌هایی مانند میگرن، مشکلات گوارشی، سر درد و... باعث حواس پرتی می‌شود. برنامه ریزی برای مطالعه، رفتن به باشگاه، ورزش کردن، پیاده روی از جمله عوامل موثر تقویت تمرکز بعد از مطالعه است.

برای ایجاد تمرکز، دوری از موارد زیر موثر خواهد بود:

۱- جست و جوی بی هدف در فضای مجازی

۲- سر و صدای زیاد در محل مطالعه

۳- فکر کردن بیش از حد به موضوعی

۴- تماشای تلویزیون

۵- استفاده از راهنمای مطالعه مانند یک خط کش، انگشت سبابه، مداد و ... باعث ایجاد حواس جمعی می‌شود.

۶- مطالعه در محل بی نظم، موجب برهم خوردن تمرکز می‌شود؛ بنابراین انتخاب محلی مناسب و مرتب تاثیر زیادی در مطالعه مفید خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تمرکز حواس پرتی حواس پرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین مرادمند: ۵ دقیقه تمرکز نداشتیم و دو گل خوردیم / فیلم

محمدحسین مرادمند: ۵ دقیقه تمرکز نداشتیم و دو گل خوردیم / فیلم

دیگر خبرها

  • محمدحسین مرادمند: ۵ دقیقه تمرکز نداشتیم و دو گل خوردیم / فیلم
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد