Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار کرد: با توسعه ظرفیت های بندر چابهار، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم، به گونه ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا از این بندر بزرگ اقیانوسی با رشد چشمگیری همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: با توجه به این مهم و استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهار، توسعه زیرساخت های لازم برای این امر، در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

آقایی با بیان اینکه چندین پروژه عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است اظهار کرد: در همین راستا ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن  در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن نیز به زودی و با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز خواهد شد.

وی مدت زمان اجرای این طرح را ۲۴ ماه اعلام کرد و اذعان کرد: افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشور های حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.

آقایی با بیان این که پروژی سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر در دست ساخت است، گفت:  همچنین عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در این بندر به اتمام رسیده که بهره برداری از این پروژه نیز طی هفته های آتی آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ظرفیت اشتغال این پروژه را ۷۰ نفر اعلام و افزود: در این راستا ۶ پست برق با مجموع کابل کشی به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر ایجاد شده که برق رسانی به محوطه ها و ترمینال های عملیاتی طرح توسعه و روشنایی ساختمان ها و تجهیزات بندری و خدمات رسانی مطلوب به کشتی ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: همچنین عملیات ساخت و جانمایی ۶ باسکول نیز به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت ۶۰ تن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

آقایی اضافه کرد: احداث ساختمان رفاهی در زمینی به مساحت ۶۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد، ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و انبار سرپوشیده به مساحت ۹ هزار و ۲۳۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با  اعتبار ۲ و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نیز بخشی دیگر از پروژه های آماده بهره برداری این اداره کل در فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار شهید واردات کالا طرح توسعه بندر شهید بهشتی پیشرفت فیزیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به تعطیلات نوروزی و برای آمادگی بهتر برای میزبانی از برنامه‌های هنری، چند پروژه عمرانی در مجموعه تالار وحدت و همچنین برج آزادی کلید خورد.

در راستای بهبود زیر ساخت‌های این مجموعه رنگ‌آمیزی و بهسازی سن تالار وحدت آغاز شد. در مجموعه برج آزادی نیز، سن تالار اصلی این مجموعه رنگ‌آمیزی می‌شود.

همچنین در بخش عمرانی تالار وحدت، پروژه اتصال خطوط فاضلاب مجموعه تالار وحدت به خط الگوی فاضلاب شهری نیز از امروز آغاز شد.

سیستم فعلی جمع‌آوری فاضلاب تالار وحدت به صورت سبتیک است که با توجه به اجرای سیستم فاضلاب شهری در منطقه و تبعیت از سازمان آب و فاضلاب استان تهران، اصلاح این سیستم در راستای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و امکان تصفیه آب جهت مصارف کشاورزی صورت می‌‌گیرد.

در این پروژه، سه خط موجود و اصلی فاضلاب مجموعه تالار وحدت از انتهای مسیر به لوله‌های مخصوص متصل شده و از طریق حفاری تونلی به عمق ۳ متر در محوطه، به خط اصلی فاضلاب شهری متصل می‌شود.

طراحی و رفع ایرادات مربوط به سیستم اعلان حریق تالار وحدت و همچنین تهیه موکت‌های سالن انتظار تالار وحدت از دیگر اقداماتی است که تا شروع مجدد فعالیت‌های هنری در این مجموعه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

خبرنگار: نسترن اسکندرپور 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • اولویت پروژه‌های عمرانی اردبیل در سال ۱۴۰۳ تکمیل پروژه‌های شاخص و اساسی است
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی