Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:29:46 GMT

انتشار کتاب وقف ویژه معلمان و دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۳۵۶

انتشار کتاب وقف ویژه معلمان و دانش آموزان

  موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) اخیراً کتابی به نام وقف را منتشر کرده است که مخاطب آن معلمان و دانش آموزان هستند.     به گزارش «تابناک»، این کتاب کمک آموزشی که به منابع و مسائل وقف در ایران پرداخته است، در قطع رقعی و در ۷۸ صفحه به چاپ رسیده است؛ کتابی که می‌تواند مورد استفاده دانش آموزان مقطع متوسطه و دبیران آموزش و پروش قرار گرفته و آن‌ها را با ابعاد مختلف موضوع وقف در ایران آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتاب مورد اشاره ابتدا و به طور خلاصه وقف را معرفی کرده و پس از آن تاریخچه‌ای از وقف ارائه کرده است. همچنین تصویری کلی از وقف در زمان‌های مختلف به خواننده می‌دهد. سپس واژگان کلیدی این حوزه را تعریف کرده و در فصل آخر نیز به موقوفات و کارکرد‌های آن پرداخته است.
گفتنی است، مولف این کتاب مرضیه افرافر، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که به صورت مشخص مطالعات خود را بر روی وقف متمرکزکرده و در این زمینه مقالاتی را نیز در مجلات معتبر دانشگاهی به چاپ رسانده است.    نویسنده کتاب فوق همچنین در سال ۱۳۹۵ از پایان نامه خود با موضوع موقوفات زنان تهران در دوران معاصر با درجه عالی دفاع کرده است. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران انتشارات مدرسه کتاب وقف قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان