Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@19:13:31 GMT

«مکانیسم ماشه» با باروت خیس فعال شده و اثری ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۳۸۷

صراط: ابوالفضل عمویی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به موضوع فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: اقدام آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه، اقدام بدون وجهی است و هیچ مشروعیتی ندارد.

وی افزود:همچنین هیچ کشوری برای اقدام اخیر امریکایی‌ها مشرعیتی قائل نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیانیه پمپئو نشان می‌دهد که وی در دنیایی موازی به سر می‌برد، بیان داشت: این افراد ادعا می‌کنند که مکانیسم ماشه را فعال کردند و، اما به نظر ما این ماشه‌ای که فعال شده با باروت خیس است و هیچ اثری نداشته و کسی نمی‌تواند برای آن مبنایی قائل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس اظهارداشت: با این حال ما قائل به این هستیم که آمریکایی‌ها در این مسیر شکست سختی خورده اند و طرح ادعایی آن‌ها هیچگونه پذیرشی نداشته، اما با این حال آن‌ها سعی می‌کنند این تفسیر نا معتبر از قطعنامه ۲۲۳۱ را معتبر سازی کنند. همچنین آمریکایی‌ها ممکن است دست به اقداماتی بزنند که نیاز دارد ما اقدامات بازدارنده‌ای برای آن طراحی کنیم.

وی با اشاره به ماموریت رییس مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از این رو امروز رییس محترم مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماموریتی دادند که هم فضای بین المللی را در چارچوب ادعای آمریکایی‌ها رصد و اقدامات متقابلی را در مقابله با هرونه اقدام آمریکایی‌ها طراحی کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مکانیسم ماشه آمریکا تحریم های ایران صراط مکانیسم ماشه آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد

سیاست گذاری در راستای توسعه بازارها و تکمیل زنجیره ارزش محصولات طی دو الی سه سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است که اقدام مثبتی محسوب می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه دیپلماسی فعال انرژی در حوزه فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی انجام داده است. این روند به ما کمک کرد تا سودآوری بیشتری داشته باشیم. تلاش‌های وزارت نفت در این زمینه ثمربخش بود و درنهایت به عملکرد خوب کشور در زمینه فروش نفت در شرایط تحریم منجر شد.

طی سالیان گذشته همواره تحریم ها به عنوان ابزاری نامشروع در دست کشورهای زورگو بوده اند. کشورهای تحت تحریم راه های مختلفی برای مقابله با تحریم ها در پیش می گیرند. کشور ما نیز طی سال های گذشته به آزمایش راهکارهای مختلف پرداخت.

در ابتدا سیاستمداران در صدد برآمدند تا تحریم ها را لغو کنند. پس از تلاش های فراوان به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل سر سازگاری ندارد و نمی خواهد از تحریم ها کوتاه بیاید. در مرحله بعدی، به فکر دور زدن تحریم ها افتادیم. این روش نیز پاسخگو نبود. در نهایت دولت سیزدهم تصمیم گرفت به خنثی سازی تحریم ها بپردازد.

به منظور خنثی سازی تحریم ها، سیاست گذاری هایی لازم بود. یکی از مهم ترین سیاست هایی که به اجرا گذاشته شد، در پیش گرفتن یک دیپلماسی فعال انرژی بود. وزارت نفت با جدیت به دنبال رفع تنش ها با کشورهای همسایه برآمد و بستری برای فروش بیش از پیش نفت و گاز کشور به وجود آورد.

متقاعد کردن پاکستان به از سر گیری احداث خط لوله صلح، آغاز دوباره سوآپ گاز از ترکمنستان و حفظ عراق به عنوان مشتری گازی کشور بر اثر به اجرا گذاشتن دیپلماسی انرژی فعال در دولت سیزدهم به دست آمد.

پیگیری یک دیپلماسی انرژی فعال به منظور حل و فصل مشکلات با همسایگان

به زعم کارشناسان، فروش نفت و گاز در شرایط تحریم اقتضاهای خاص خودش را دارد. نظرات حمیدرضا شکوهی، کارشناس انرژی را در خصوص دیپلماسی فعال انرژی کشور در شرایط تحریم برای فروش نفت در ادامه می خوانید.

شکوهی با اشاره به این موضوع که پیگیری یک دیپلماسی انرژی فعال به منظور حل و فصل مشکلات با همسایگان و بهبود روابط مثبت ارزیابی می شود، تصریح کرد: در ارتباط با عراق دیپلماسی فعالی را به اجرا گذاشتیم و توانستیم به احیای روابط بپردازیم. به نحوی به بهبود روابط با این کشور اقدام کردیم که در نهایت صادرات گاز به این کشور را افزایش دادیم و بیشتر از قبل پیش بردیم. این نکته مثبتی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما برای دریافت درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز با مشکل مواجه هستیم. در ارتباط با عراق تلاش کردیم که از طریق تهاتر عمل کنیم. در شرایط تحریم، روش درستی به حساب می آید. هر چقدر بتوانیم درآمدهای حاصل از فروش نفت را به صورت ارزی دریافت کنیم، به نفع کشور است. می توانیم به جای دلار، دینار دریافت کنیم.

لزوم به اجرا گذاشتن سیاست هایی در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات

این کارشناس انرژی توضیح داد: در حال حاضر، به صادرات مواد اولیه پتروشیمیایی می پردازیم. به اجرا گذاشتن سیاست هایی در راستای توسعه زنجیره ارزش این محصولات می تواند سودآوری بالایی را برایمان رقم بزند.

شکوهی گفت: سیاست گذاری در راستای توسعه بازارها و تکمیل زنجیره ارزش محصولات طی دو الی سه سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است که اقدام مثبتی محسوب می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه دیپلماسی فعال انرژی در حوزه فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی انجام داده است. این روند به ما کمک می کند که سودآوری بیشتری داشته باشیم. تلاش های وزارت نفت در این زمینه ثمربخش بود و در نهایت به عملکرد خوب کشور در زمینه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم منجر شد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت