Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فاطمه ملک زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس که در کتابخانه ملی ایران مستقر است، درباره منابع موجود در این سازمان گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منابع در حوزه مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

ملک زادگان ادامه داد: براین اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را داراست که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشران به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

این کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری با اشاره به طرح های پژوهشی و پایان نامه ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بارگذاری ۲۰۰ عنوان پایان نامه و طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس در پنجره کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی انجام شده است که پژوهشگران و مخاطبان در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به این منابع می توانند به مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های کشور مراجعه کنند و به این منابع دسترسی پیدا کنند.

لازم به توضیح است طی تفاهم نامه ای بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، برخی اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همراه اسناد و مدارک کمیسیون‌های اسرا و مفقودین به مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در ادامه این همکاری راه اندازی پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس در کتابخانه ملی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و براین اساس کتابخانه ملی با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شرایط فعالیت نخستین کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری را در تالار تخصصی کتابخانه ملی فراهم کرده است.

کد خبر 5028140 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی دفاع مقدس جنگ تحمیلی مرکز اسناد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس تازه های نشر گردشگری معرفی کتاب انتشارات سروش ترجمه رایزنی فرهنگی ادبیات جهان تجدید چاپ انقلاب اسلامی ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی کتاب و کتابخوانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتشارات علمی و فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس دفاع مقدس و ادبیات پایداری ادبیات پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد