Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال جهش تولید، چندین پروژه ملی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افتتاح و به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید باتری‌های صنعتی کشور و رونمایی و بهره برداری از اولین توربین بادی مقیاس متوسط بومی کشور ساخت متخصصان صنعت دفاعی گفت: در آستانه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام (جهش تولید) نامگذاری شده است، دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی در صدداند با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، معیشت و زندگی عمومی مردم عزیزمان را با مشکل و چالش جدی مواجه کنند، اما متخصصین صنعت دفاعی با کار و تلاش شبانه روزی و جهادی و با تکیه بر ظرفیت‌های بی نظیر داخلی توانستند در حوزه تامین انرژی برای حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، با استعانت از خداوند متعال با افتتاح و بهره برداری از این مجتمع بزرگ و ملی، ظرفیت تولید باتری‌های صنعتی کشور را به ۱۸۰ میلیون آمپر ساعت در سال افزایش دهند که این دستاوردی بزرگ در این شرایط تحریم برای کشور یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با بهره برداری از این مجتمع بزرگ تولید باتری‌های صنعتی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع مهم داخلی از جمله در حوزه‌های مخابراتی، نیروگاهی و پالایشگاهی و ارتباطاتی تأمین شده و با این ظرفیت تولیدی، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری خواهد شد.

امیر حاتمی تصریح کرد: با دست یابی به این فرآیند‌ها، متخصصین صنعت دفاعی توانستند به دانش فنی پیشرفته طراحی این محصولات دست یابند و از این رهگذر جمهوری اسلامی به توان صادرات باتری‌های صنعتی و ارائه خدمات فنی مهندسی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تمام شده، صرفه‌جویی ارزی، ارتقای شاخص‌های کیفی، افزایش و ارتقاء رضایت مشتریان، جلوگیری از واردات عمده محصولات خارجی و در نهایت به روزرسانی فناوری تولید باتری دست می‌یابد.

وی در ادامه افزود، با افتتاح و بهره برداری از این طرح‌های صنعتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد شده است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات با تری‌های صنعتی سرب اسیدی را در سازمان توسعه منابع انرژی (توان) وزارت دفاع افتتاح کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح این آزمایشگاه و مرکز تحقیقات باتری‌های صنعتی سرب اسیدی را مجهزترین آزمایشگاه در کشور دانست که با راه‌اندازی آن امکان طراحی و نمونه سازی انواع باطری‌های صنعتی سرب اسیدی جدید فراهم شده و ارتقای کیفیت محصولات فعلی و بومی سازی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در کشور را میسر می‌سازد.

وی در ادامه افزود: در این مرکز تحقیقاتی، خط تولید باتری در اندازه آزمایشگاهی با امکانات کامل نمونه سازی و تست، راه‌اندازی شده است که ضمن تسهیل در فرآیند نمونه سازی و تست، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وزیر دفاع در ادامه این مراسم بصورت تصویری اولین توربین بادی مقیاس متوسط در کشور را رونمایی و تصریح کرد، نظر به طراحی و ساخت اولین توربین بادی مقیاس متوسط ۲۵۰کیلوواتی بومی کشور توسط متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، اجزای این توربین نسبت به نمونه‌های خارجی کاملا بهینه سازی شده و در این توربین قابلیت جا نمایی مبدل در درون برج منجر به اشغال فضای کمتر و ارتباط بهتر می‌شود.

وزیر دفاع تغییر منطقه کنترل دوربین از کنترل سرعت به کنترل گشتاور، حذف حسگر سرعت و عملکرد بدون حسگر دوربین و تولید انرژی با باد‌هایی با سرعت پایین (۴ متر بر ثانیه) را از ویژگی‌های این توربین برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش وزارت دفاع امیر حاتمی تولید باتری های صنعتی کشور بهره برداری وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است

هاشم علایی گفت: برای تامین زمین طرح‌های تولیدی مرکز استان، فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال آماده‌سازی است که جدول‌بندی و زیرسازی معابر، پست برق ۶۳ کیلوولت و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن اجرایی شده و تامین سایر زیرساخت‌ها هم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: برای اجرای این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال هزینه شده و تلاش می‌شود مراحل واگذاری زمین، طی چند ماه آینده آغاز و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

به گفته او، شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل محسوب می‌شود که علاوه بر قطب تولید، بخش اعظمی از اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب و تجهیز ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این میزان ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب ماشین آلات در دست اجراست.

علایی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمک‌های لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

او از واگذاری زمین به سرمایه گذاران با شرایط نقد و اقساط همچنین واگذاری زمین به سرمایه گذاران از طریق سامانه الکترونیکی با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و رعایت عدالت در فرآیند واگذاری زمین خبر داد و گفت: اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته (شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین شهر، هشجین، نوجه ده، روح کندی، شکرآب و پارس آباد) از مشوقهایی است که به سرمایه گذاران این مناطق داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، حمایت از دانش بنیان شدن، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی، ارائه برنامه‌های حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی، کمک به افزایش صادرات محصولات صنعتی و اخذ مجوزهای استاندارد سازی واحدهای تولیدی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی را از دیگر مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری