Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام، در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: امروز، ۳۰ روز از زمانی که آمریکا تلاش کرد مکانیسم اسنپ‌بک را آغاز کند، گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(این مکانیسم) به یک مشارکت‌کننده برجام اجازه می‌دهد به دنبال بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه علیه ایران که در سال ۲۰۱۵ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب شورای امنیت برداشته شدند، باشد. 

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه، آلمان و بریتانیا (تروئیکای اروپایی) متذکر می‌شود که آمریکا به دنبال خروج از برجام در ۸ مه سال ۲۰۱۸ دیگر مشارکت‌کننده در آن نیست. در نتیجه، اعلامیه ادعایی تحت پارگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) که آمریکا آن را برای اعضای شورای امنیت فرستاده، فاقد اثر قانونی است. در نتیجه هر تصمیم و اقدامی که بر مبنای این روند یا پیامدهای احتمالی آن اتخاذ شود هم اثر قانونی ندارد. 

سه کشور اروپایی در ادامه بر تعهد به حفظ صلاحیت و یکپارچگی شورای امنیت تاکید کردند و افزودند: تروئیکای اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، متعهد می‌مانند. ما بی‌وقفه برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تلاش کرده‌ایم و همچنان به این امر متعهد می‌مانیم.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام بیانیه اروپا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!

در پی عدم وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی امتناع آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه، او سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «تغییر موضع آمریکا به تلاش‌های جنگ و تلاش برای آزادی اسرا آسیب می‌زند. شکست آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت عقب‌نشینی آشکار نسبت به موضع قبلی است».

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام هیأت اسرائیلی ناامید شده است.

کربی همچنین گفت عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در غزه به معنای تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست بلکه آتش‌بس باید با آزادی اسرای اسرائیلی از غزه همراه شود.

او گفت آمریکا به این دلیل که قطعنامه از «محکومیت حماس» خودداری می کرد، به آن رأی مثبت نداد.

پنتاگون اما از انجام سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر داد و گفت این سفر جدای از سفر هیأت اسرائیلی است.

این هیأت قرار بود درباره حمله به منطقه رفح در جنوب غزه با مقام‌های آمریکایی رایزنی کند.

دیگر خبرها

  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • واکنش ایران به قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه؛ ناکافی است
  • همه چیز قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه