Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:14:00 GMT

بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۶۶۴۵

بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران 

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد احمدوند با اعلام اینکه طرح طبقه‌بندی فعلی و ملاک عمل شهرداری تهران از سال ۱۳۵۵ تاکنون بازنگری نشده است، افزود: به دنبال توسعه و تغییر برخی مأموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران در سنوات اخیر، عدم بازنگری شرح شغل‌ها و شرایط احراز مشاغل، سبب ناکارآمدی طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس بروز رسانی روش ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل شهرداری به تناسب شرایط کاری و ماهیت فعالیت‌های جدید سازمان، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری به شمار می‌رود.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اشاره به تاریخچه طرح طبقه بندی مشاغل گفت: در سال ۱۳۵۵ بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و مطابق نیازهای آن زمان، طرح طبقه‌بندی مشاغل توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب و اجرا شد. پس از آن در سال ۱۳۵۹ باتوجه به لزوم بازنگری مجدد و نیاز به اصلاحات جدید، به طور مجدد پیشنهاد اصلاحات طرح مذکور به سازمان امور اداری و استخدامی وقت ارائه و توسط آن سازمان تغییراتی در طرح ایجاد شد که به واسطه عدم تطابق تغییرات ایجادی با وضعیت شهرداری تهران قابلیت اجرایی شدن نداشت.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس درخواست شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی در سال ۱۳۶۰ مصوبه سال ۱۳۵۹ را ملغی و طرح مصوب سال ۱۳۵۵ با اصلاحاتی کماکان به عنوان ملاک عمل شهرداری به قوت خود باقی ماند.

احمدوند با اعلام وجود ۱۰ رسته شغلی در طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شهرداری تهران، افزود: بیشترین گروه شغلی مربوط به رسته اداری مالی با ۶ گروه و سپس رسته‌های خدمات شهری، پزشکی و فنی با ۴ گروه شغلی است. همچنین رسته‌های خدمات کامپیوتری و کشاورزی دارای کمترین گروه شغلی در شهرداری تهران هستند.

به گفته این مسئول، از بین پست‌های سازمانی موجود شهرداری تهران، ۶۲ درصد پست‌ها در رتبه‌های شغلی ۹ الی ۱۴ قرار دارد که توزیع اکثر آنها در رسته مدیریت و ستاد و در مشاغل کارشناسی و مدیریتی است.

وی اعلام کرد: از مجموع پست‌های شهرداری تهران، حدود ۱۱ هزار پست کارشناسی و حدود ۵ هزار پست دیگر مدیریتی است. نمودار توزیع رتبه‌ها نشان می‌دهد در رتبه‌های ۱۳ و بالاتر تراکم بسیاری وجود دارد.

احمدوند خاطرنشان ساخت: بر همین مبنا، به منظور رفع چالش‌های موجود، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران، برای حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلان‌شهر تهران، با محوریت اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها و اداره کل منابع انسانی انجام خواهد پذیرفت.

کد خبر 5028117

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی کشور توسعه منابع انسانی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا قوه قضاییه ترافیک وضعیت راهها پلیس راهور پیش بینی وضعیت هوا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی آیت الله سید ابراهیم رئیسی متروی تهران طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات و دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب امروز پس از طی دوره ای بیماری درگذشت.

بیشتر بخوانید: آریانا ولی‌نژاد درگذشت + سوابق

سیده زهرا شجاعی متولد سال ۱۳۳۵ در تهران بود و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک را از دانشگاه تهران داشت.

او در دانشگاه‌های تهران و دانشگاه الزهرا(س) سابقه تدریس و همچنین با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری داشت.

شجاعی فعالیت هایش را از ابتدای انقلاب آغاز کرد و از اعضای ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (س) بود

او در حوزه زنان فعالیت می‌کرد و همچنین سابقه فعالیت‌های سیاسی داشت و رئیس مجمع زنان اصلاح طلب بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225416 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • تابستان در تهران جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در تهران
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی