Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ترامپ روز شنبه ادعا کرد که همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته شده است، اقدامی که اکثر کشورهای جهان آن را غیرقانونی می‌دانند.

واشنگتن مدعی شد مکانیسم ماشه به عنوان ضربه محکم و ناگهانی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را به تصویب رسانده است، از ساعت ۸ عصر به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح شده است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرده بود که ایران به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

پمپئو در اعلامیه روز گذشته خود مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اعلام کرده است که آمریکا این اقدام قاطع را انجام داد، زیرا شورای امنیت به وظیفه خود در تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران عمل نکرده است.

او گفت: ما فرآیند بازگشت تحریم‌های سازمان ملل را که پیش از این خاتمه یافته بود، از جمله تحریم‌های تسلیحاتی آغاز کردیم، برای آنکه جهان امن‌تری داشته باشیم. کاخ سفید قصد دارد روز دوشنبه دستورالعمل نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران را صادر کند.

         بیشتر بخوانید:

کشور‌های اروپایی: تلاش برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران بی فایده است

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: واشنگتن انتظار دارد همه کشور‌های عضو سازمان ملل به طور کامل به تعهدات خود برای اجرای این اقدامات عمل کنند، اگر سازمان ملل و کشور‌های عضو نتوانند به تعهدات خود برای اجرای این تحریم‌ها عمل کنند، آمریکا آماده است تا از مقامات داخلی خود برای جبران عواقب ناشی از این ناکامی‌ها استفاده کرده و اطمینان حاصل کند که ایران از منافع فعالیت‌های ممنوع سازمان ملل متحد بهره‌مند نمی‌شود.

این در حالی است که اقدامات واشنگتن در این خصوص با مخالفت شدید سایر اعضای شورای امنیت روبه‌رو شده است که قول داده‌اند آن را نادیده بگیرند. آن‌ها معتقدند زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ خارج شد و تحریم‌های این کشور علیه ایران را دوباره اعمال کرد، جایگاه قانونی خود را برای فراخوانی ضربه محکم و ناگهانی از دست داد. آمریکا تصور می‌کند هنوز حق انجام این کار را به عنوان یک شرکت کننده اصلی در معامله و یک عضو شورا حفظ کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ سازمان ملل متحد شورای امنیت علیه ایران سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پنجم نوامبر سال جاری میلادی باید بار دیگر برابر دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان برای حفظ سکان کاخ سفید به رقابت بپردازد. از آنجا که مسئله اقتصاد یکی از تاثیرگذارترین موارد بر رای دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود، دولت بایدن به دنبال حفظ آرامش اقتصادی جهان در سال انتخابات است. از این رو، تعجبی ندارد که کاخ سفید و شرکایش به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تنبیه‌های تحریمی علیه دشمنان اسراییل به جای ورود نظامی به مسئله هستند.

به گزارش الجزیره، ایتالیا، رئیس دوره‌ای گروه هفت (هفت کشور صنعتی همفکر آمریکا) امروز (دوشنبه) از آمادگی این گروه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه دشمنان اسراییل خبر داد. 

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: گروه هفت اگر ضرورت ببیند که تحریم‌های بیشتری را علیه افرادی که به طور آشکارا علیه اسراییل فعال هستند اعمال کند، از جمله حامیان تروریسم و حماس، این امکان وجود دارد که چنین کاری را انجام دهد. ما باید در این زمینه بسیار جدی بوده و هماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تبعات سنگین احتمالی خاطر نشان کرد: حمله ایران یک اشتباه بزرگ برای تهران بوده، اما این مسئله برای اسراییل مثبت بود، زیرا کارآمدی سیستم پدافند هوایی این رژیم را آشکار کرد. 

تاجانی تاکید کرد: پیامی گخ تهران از این حمله ارسال کرد در مسیر درستی است. این عملیات تنها یک حمله بود. همچنین واکنش دولت اسراییل به این حمله مثبت بود. 

وزیر خارجه ایتالیا در پایان تصریح کرد رم به طور قاطع با هر گونه عملیات تهاجمی اسراییل در جنوب غزه و منطقه رفح مخالف است و بار‌ها خواستار استقرار آتش بس و آزادی اسرای اسراییلی از بند حماس شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • اظهارات شدیدالحن نماینده اسرائیل در شورای امنیت علیه ایران: ماشه را فعال کنید!
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • (ویدیو) درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران
  • درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران (فیلم)
  • ببینید | درخواست نماینده اسرائیل در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران
  • واکنش اسرائیل به توقیف کشتی در نزدیکی تنگه هرمز