Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:04:03 GMT

با بحرانی‌ترین حالت پاییز چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۰۱۵

با بحرانی‌ترین حالت پاییز چه کنیم؟

ایسنا/خوزستان مدیر کارگروه محیط زیست شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان با بیان اینکه در پاییز با سه مشکل کرونا، آنفلوآنزا و حساسیت‌ تنفسی روبه‌رو هستیم، گفت: حساسیت‌های تنفسی اهواز تنها به دلیل درخت کنوکارپوس رخ نمی‌دهد؛ آلودگی‌هایی مانند آلودگی نفتی و سوزاندن زباله‌های شهری می‌تواند در به وجود آمدن و تشدید حساسیت فصلی نقش مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی قمشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان با حضور اساتید دانشگاه شهید چمران، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مسئولان استانی و کشوری، اظهار کرد: مسأله اصلی این جلسه بررسی  شرایط خاص و استثنایی استان خوزستان در پاییز بود. با توجه به اضافه شدن کرونا به دو پدیده حساسیت‌های تنفسی و آنفلوآنزا، در کارگروه به صورت علمی به این موضع پرداخته شد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم شرایط خوزستان در پاییز را با بقیه مناطق کشور مقایسه کنیم؛ زیرا در استان خوزستان علاوه بر کرونا و آنفلوآنزا، درگیر پدیده مضاعفی به نام حساسیت تنفسی و ایجاد مشکل تنفسی در اولین بارندگی هستیم.

پاییز بحرانی، پیش روی خوزستان

استاد تمام دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در استان خوزستان با سه معضل حساسیت تنفسی در اولین بارندگی، آنفلوآنزای فصلی و کووید – ۱۹ درگیر خواهیم بود و با توجه به اینکه این سه پدیده با هم تلاقی پیدا می‌کنند، پاییزی بسیار بحرانی در خوزستان خواهیم داشت.

مدیر کارگروه محیط زیست شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان با اشاره به شباهت عوارض این سه پدیده، تصریح کرد: متأسفانه عوارض این سه پدیده، کم و بیش شبیه به یکدیگر هستند. بسیاری از افرادی که درگیر مشکلاتی به جز کرونا می‌شوند، ممکن است به عنوان افراد مبتلا به کرونا تلقی ‌شوند و درمان کرونا در مورد آن‌ها در پیش گرفته شود.

وی بیان کرد: از آنجا که تفکیک کرونا با دو پدیده دیگر گاهی سخت می‌شود لذا سیستم درمان با این مساله درگیر خواهند بود و هر چه بتوانیم عواملی که می‌توانند روی آنفلوآنزا و حساسیت‌های تنفسی تأثیرگذار باشند را کاهش دهیم به نفع ما خواهد بود.

قمشی گفت: اساتید علوم پزشکی به استفاده از واکسن آنفلوآنزا  توصیه می‌کنند به این دلیل که بدن را در برابر این بیماری ایمن می‌کند و از این نظر می‌توان مطمئن شد که عده زیادی، درگیر آنفلوآنزا نمی‌شوند.

کنوکارپوس تنها دلیل حساسیت‌های تنفسی نیست

استاد تمام دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه حساسیت‌های تنفسی اهواز تنها به دلیل درخت کنوکارپوس رخ نمی‌دهد، ادامه داد:  آلودگی‌هایی مانند آلودگی نفتی و سوزاندن زباله‌های شهری می‌تواند در به وجود آمدن و تشدید حساسیت فصلی نقش مهمی داشته باشد بنابراین جدا توصیه می‌شود که مسئولین در ایام پاییز، آلودگی‌های محیطی را کاهش دهند.

وی افزود: در این خصوص شهرداری باید از آتش‌سوزی در محل دپوی زباله‌های شهری جلوگیری کند و شرکت نفت نیز آلودگی ناشی از مشعل‌های نفتی را کاهش دهد.

با وجود شک و شبهه در تاثیر کنوکارپوس؛ بهتر است هرس شود

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه برای کمتر کردن عوارض حساسیت تنفسی باید آلودگی‌ها کاهش یابند، گفت: در خصوص اثر گرده‌های درخت کنوکارپوس شک و شبهه وجود دارد اما بهتر است هرس شود.

وی افزود: البته در هرس باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که تنه این درختان قطع نشود بلکه تنها شاخه‌ها بریده شوند تا مانع گل‌دهی این درخت شوند و اثر احتمالی گرده‌های کنوکارپوس کمتر شود.

مدیر کارگروه محیط زیست شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان بیان کرد: اگر این نکات برای کاهش آلودگی‌های تنفسی در دستور کار قرار گیرند، تلاقی این سه پدیده اثر کمتری دارد. این نکته بسیار مهم است که استفاده از ماسک بر هر سه پدیده آنفلوآنزا، کرونا و حساسیت تنفسی در اولین بارندگی می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد. استفاده از ماسک نه تنها در پیشگیری از کرونا تاثیر دارد بلکه در کاهش انتقال آنفلوآنزا و کاهش اثر آلودگی نیز بسیار مؤثر است.

وی گفت: توصیه می‌شود که مردم حتماً استفاده از ماسک را جدی بگیرند؛ متخصصان علوم پزشکی معتقدند چنانچه فردی به آنفلوآنزا مبتلا شود و همزمان با آن، به کرونا نیز مبتلا شود، کرونا سبب تضعیف بیشتر و وارد شدن صدمات جدی به بدن ‌وی می‌شود.

پیشنهاد تعطیلی خوزستان در اولین بارندگی

قمشی بیان کرد: به مدیریت استان خوزستان پیشنهاد داده شده که در اولین بارندگی، مشاغل و مدارس را تعطیل کنند تا مردم کمتر از خانه خارج شوند و کمتر در معرض حساسیت‌های تنفسی قرار گیرند.

استاد دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شهرداری اهواز اکنون فعال شده و در حال هرس کردن درختان کنوکارپوس است. پیشنهاد می‌شود  در خصوص نفت و آلودگی ناشی از مشعل‌های نفت و سوزاندن محل دپوی زباله‌های شهری نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس آنفلوآنزا تنگی نفس دانشگاه شهید چمران اهواز کارگروه محیط زیست حساسیت های تنفسی اولین بارندگی زباله های شهری استان خوزستان حساسیت تنفسی سه پدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی
  • حساسیت بهاره و راه‌های مقابله با آن
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • مهمترین اقداماتی که در شرایط اضطراری باید انجام داد + فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول
  • سلامت مردم قربانی توسعه صنعتی نمی‌شود
  • حذف ۱۸۰۰ صنعت آلاینده و آبخواه در محور مهریز ـ عقدا