Web Analytics Made Easy - Statcounter

یککارشناس مسائل غرب آسیا گفت:ادعای اخیر ترامپ در خصوص عادی سازی رابطه کویت و اسرائیل بیش از هر چیز شانتاژ خبری جدید او محسوب می‌شود و به نظر نمی‌رسد این موضوع یعنی عادی سازی روابط کویت و رژیم صهیونیستی به این سادگی و سهولت اتفاق بیفتد.

سیدرضی عمادی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درخصوص ادعای اخیر ترامپ مبنی براینکه کویت نیز به زودی روابط خود با اسرائیل را عادی سازی خواهد کرد گفت: عادی سازی روابط اسرائیل با کویت با توجه به  روال حاکم درآینده چندان غیرممکن نیست، اما ادعای اخیر ترامپ در خصوص عادی سازی رابطه کویت و اسرائیل بیش از هر چیز شانتاژ خبری جدید او محسوب می شود و به نظر نمی رسد این موضوع یعنی عادی سازی روابط کویت و رژیم صهیونیستی به این سادگی و سهولت اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چون اساسا کویت از موضوع عادی سازی روابط امارات و بحرین نیز استقبال نکرد و مهمتر از این بارها تاکید کرده که آخرین کشور عربی خواهد بود که در صورت ضرورت با اسرائیل روابط عادی برقرار خواهد کرد.
عمادی ادامه داد: به نظر می رسد اگر در این بازه زمانی کشوری بخواهد با اسرائیل روابط خود را عادی کند در بین اعراب کشور عمان باشد گر چه در شرایط فعلی عربستان، قطر و کویت تحت فشارهای زیادی از طرف آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل هستند؛ اما در مورد کویت در حال حاضر امیر کویت تمایلی به این اقدام ندارد و در مورد عربستان نیز پادشاه این کشور به دلیل اینکه در کهولت سن به سر می برد به دنبال این نیست که ننگ برقراری روابط با اسرائیل را به نام خود تمام کند، اما شاید اگر تصمیم گیری به عهده بن سلمان بود اوضاع فرق می کرد و این در کار در عربستان سرعت بیشتری می گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در مورد عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل موضوع طبیعی به نظر می رسید چون این دو کشور از قبل نیز با اسرائیل در ارتباط بودند و این اتفاق فقط جنبه اعلام رسمی داشت.

وی در خصوص احتمال عادی سازی روابط اسرائیل و عمان نیز گفت: در مورد عمان نیز اخیرا نتانیاهو رسما سفری به این کشور داشته است یعنی این ارتباطات از پیش وجود داشته و در بازه فعلی ممکن است رسمیت پیدا کند و علنی شود.

عمادی ادامه داد: پیش بینی ها براین اساس است که تا قبل از برگزاری انتخابات در آمریکا یکی دو کشور آفریقایی هم عادی سازی روابط با اسرائیل را انجام دهند که بیشتر جنبه تبلیغات برای انتخابات ترامپ را دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درپایان این گفتگو در خصوص اخباری مبنی براینکه صهیونیست ها اعلام کردند لبنان نیز حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل شده است گفت: قطعا این اتفاق د رکشورهایی مثل لبنان و عراق نخواهد افتاد، چون این کشورهای عربی وضع متفاوتی دارند در لبنان حزب الله بخشی از حاکمیت این کشور است که در سال 2018 اکثریت پارلمان را به خود اختصاص داد و در شرایط فعلی نیز پیشنهاد تشکیل دولت می دهد. در عراق نیز مقتدی صدر دیروز به صورت جدی در خصوص برقراری روابط با اسرائیل هشدار جدی داد و این نشان می دهد این دو کشور حتی در سال های آینده نیز به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نخواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عمادی رژیم صهیونیستی کویت عادی سازی روابط عادی سازی روابط روابط با اسرائیل مسائل غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟