Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معتقدیم آمریکایی‌ها شکست حقوقی سنگینی خورده‌اند و طرح ادعایشان پذیرشی نداشته است. به هر حال سعی می کنند این تفسیر نامعتبر از قطعنامه ۲۲۳۱ را معتبرسازی کنند و دست به اقدام‌هایی بزنند که ایران اقدام بازدارنده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در مورد فعالسازی مکانیسم ماشه بدون وجه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای این موضوع مشروعیتی قائل نیست و کشور‌های دیگر هم نسبت به آن چنین نظری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیانیه آقای پمپئو نشان می دهد که او در دنیای موازی به سر می‌برد؛ آن‌ها ادعا دارند که مکانیسم ماشه را فعال کرده‌اند، اما به نظر ما، ماشه فعال شده با باروت خیس است و هیچ اثری ندارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به عنوان شرایط خاص کنونی، معتقدیم آمریکایی‌ها شکست حقوقی سنگینی خورده‌اند و طرح ادعایشان پذیرشی نداشته است. به هر حال سعی میکنند این تفسیر نامعتبر از قطعنامه ۲۲۳۱ را معتبرسازی کنند و دست به اقدام‌هایی بزنند که ایران اقدام بازدارنده داشته باشد.
عمویی تصریح کرد: امروز رئیس مجلس در صحن علنی به کمیسیون امنیت ملی مأموریت دادند که فضای بین المللی را در چارچوب ادعای آمریکایی‌ها رصد کند و در صورت تداوم اقدام‌های زیاده خواهانه آمریکا، اقدام متقابل را طراحی کند.
وی گفت: در میان نمایندگان ایده‌های مختلفی وجود دارد؛ بیشتر این‌ها ایده است. دیروز جلسه‌ای غیر رسمی در محل کمیسیون امنیت ملی برگزار کردیم که ۶ یا ۷ ایده مطرح شد و افراد صاحب نظر پبشنهادهایشان را ارائه کردند. به علاوه نهاد‌های مختلف هم حاضر شدند و جمع‌بندی کمیسیون امنیت ملی با توجه به اقدام‌های آمریکا صورت خواهد گرفت تا رفتار متقابل به عنوان طرح کمیسیون به صحن معرفی شود.
عمویی بیان داشت: دو نوع اقدام شناسایی می‌‎شود که اولی اقدام بازدارنده نسبت حرکات آینده آمریکاست. همچنین به عنوان مجلس قائلیم که روند تخاصم و دشمنی آمریکا در سال‌های اخیر با کمپین فشار حداکتری ادامه پیدا کرده است، در نتیجه عناصر قدرت ملی باید تقویت شود. برای همین همکاران من در جلسه اخیر بر تقویت عناصر قدرت ملی در برنامه هسته‌ای و در عرصه‌های مختلف سیاسی و افقتصادی تأکید داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم عمویی کمیسیون امنیت ملی مکانیسم ماشه کمیسیون امنیت ملی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی

سناتور ران جانسون، از کنگره آمریکا به دلیل تصویب لوایح کمک‌های خارجی انتقاد کرد و گفت: کنگره پولی را اختصاص داده است که نداریم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه ران جانسون از ایالت ویسکانسین، مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت: کنگره پولی را برای این لوایح اختصاص داده که ما نداریم.

وی در جریان یک مصاحبه افزود: آمریکا به جای ارسال کمک های خارجی به کشورهای دیگر باید بر تضمین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

جانسون تاکید کرد ما برای تامین این بودجه باید بیشتر قرض کنیم و آینده فرزندان خود را بیش از 100 میلیارد به تاراج ببریم. ما نزدیک به 900 میلیارد دلار را صرف امور دفاعی کردیم اما هر بار به نظر می رسد با برخی از انواع اقدامات دفاعی، ما باید کارهای مکمل انجام دهیم.

وی تصریح کرد من فکر می کنم این نکته که اغلب ما باید به آن توجه کنیم این است که بیشتر آمریکایی ها معتقدند ما باید امنیت مرزهای خود را پیش از صرف بیش از 100 میلیارد دلار تامین کرده و نباید آینده فرزندان خود را برای کمک به تامین امنیت مرزهای کشورهای دیگر زیر پا بگذاریم.

جانسون در حالی این اظهارات را بیان کرد که مجلس نمایندگان امروز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

این کمک‌ها به معنی تامین مهمات توپخانه و موشک‌های دفاع هوایی خواهد بود. دولت کی‌یف، که به شدت به این کمک‌ها نیاز دارد، بارها از کنگره آمریکا خواسته آن را تصویب کند چرا که این کمک‌ها را مسئله مرگ و زندگی برای اوکراین اعلام کرده است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند. علاوه بر این، 8 میلیارد دلار برای کشورهای دوست و متحد آمریکا در حوزه هند-اقیانوس آرام شامل تایوان، و مبلغی نیز برای کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه و دیگر مناطق درگیر جنگ اختصاص داده شد. همچنین قوانینی مربوط به امنیت ملی آمریکا از جمله ممنوعیت احتمالی شبکه اجتماعی تیک تاک، تصویب شد.

جانسون با اشاره به اینکه با مردم اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه و  اسرائیل در دفاع از حق خود همدردی می کند، درباره ناتوانی دولت برای بحث در مورد این کمک ها در سنا ابراز نگرانی کرد.

این سناتور نتیجه گرفت که هر زمان که این لایحه به مجلس سنا برسد، از این لایحه حمایت نخواهد کرد.

ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکاتصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی