Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@12:18:08 GMT

تأثیرات اقتصادی کرونا در ترکیه از زبان اردوغان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۰۶۸

تأثیرات اقتصادی کرونا در ترکیه از زبان اردوغان

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاحیه یک بخش جدید از بزرگراه مرمره شمالی گفت کشورش توانسته بر بخش قابل توجهی از تاثیرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا فائق آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، رئیس ‌جمهور ترکیه اعلام کرد سطح تولید در این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رو به افزایش بوده و ترکیه توانسته بر بخش قابل توجهی از تاثیرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا فائق آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاحیه یک بخش جدید از بزرگراه مرمره شمالی گفت:«تعداد افراد شاغل در ترکیه از ماه آوریل یعنی زمان اوج تاثیرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است».    اردوغان تصریح کرد نرخ اشتغال در ترکیه طی ماه‌های آینده باز هم افزایش خواهد داشت و امیدوار است سه ماهه سوم سال جاری میلادی در شرایطی پایان یابد که نرخ رشد اقتصادی مورد رضایت تمام بخش ها بوده باشد.    دولت ترکیه هدف نرخ بیکاری خود را برای سال جاری میلادی 11.8 درصد اعلام کرده است و پیش بینی می شود این رقم تا 2022 به تدریج به 9.8 درصد برسد.    رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد موفقیت های این کشور بهترین پاسخ به کسانی است که ترکیه را هم ردیف کشورهایی در دورترین نقاط آفریقا و جنوب آمریکا قرار می‌دادند.    بخش هایی از پروژه بزرگراه مرمره شمالی با طول 400 کیلومتر به تدریج از 2016 تکمیل و باز شده است.    اردوغان گفت:«جاده ها نشانه تمدن هستند. اگر در کشورتان جاده ای ندارید نمی‌توانید ادعای متمدن بودن داشته باشید». منبع: تسنیم 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: تحولات جاری ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود

آفتاب‌‌نیوز :

«هاکان فیدان» در این گفت وگو اظهار داشت: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ ایران به این حمله، نشان می دهد که حوادث می توانند به سرعت به یک جنگ منطقه ای تبدیل شوند.

به گزارش رسانه های عربی، فیدان افزود: آنکارا به تلاش خود برای جلوگیری از وقوع حوادثی که منطقه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: پیام هایمان را به مقامات ایران و همچنین کشورهای غربی دارای نفوذ بر اسرائیل منتقل کرده و خواستار توقف تنش شده ایم.

فیدان تأکید کرد: قبل از حادثه اخیر، با ایران و آمریکا در تماس بودیم و خواستار خویشتنداری شدیم.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: پیام هایی را بین ایران و آمریکا رد و بدل می کنیم و تلاش هایی را به عمل آورده ایم تا اطمینان پیدا کنیم که پاسخ ها، متناسب خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • قیمت طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ترکیه: تحولات جاری ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • کمک داور خارجی VAR در سوپرلیگ ترکیه
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین
  • ترکیه در برابر بالاترین میزان کسری بودجه تاریخ خود