Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:30:14 GMT

از «خط خاطرات» تا عکس‌های «فرمانده من» و «حماسه مقدس»

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۲۳۹

از «خط خاطرات» تا عکس‌های «فرمانده من» و «حماسه مقدس»

خبرگزاری فارس ـ پیغام فتح؛ ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، هفتمین ورک‌شاپ نقاشی «خط خاطرات» به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت برگزار می‌شود.

این کارگاه تخصصی به دبیری حبیب‌الله صادقی از دوم تا چهارم مهر ماه ۹۹ (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در «خط خاطرات» اساتید نام‌آشنای هنر انقلاب اسلامی همچون کریم زارعی، نوید سیم‌بَر، علی غیبی،م حمد علی‌نادری و خدیجه همرنگ حضور خواهند داشت و آثار خود با موضوع ایستادگی و پایمردی رزمندگان در طول ۸ سال دفاع حق در برابر باطل را روی بوم نقاشی به تصویر خواهند کشید.

 

این ورک‌‌شاپ هنری در غرفه بنیاد فرهنگی روایت فتح در نمایشگاهی با مضمون هفته دفاع مقدس در «باغ‌موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس تهران» برپا می‌شود.

* نمایشگاه مجازی «فرمانده من» افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه نمایشگاه و آثار پذیرفتگان فراخوان عکس «فرمانده من» روز پنجشنبه سوم مهر ساعت ۱۱ صبح در سالن کنفرانس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار و نفرات برتر در این مراسم اعلام خواهند شد.

همزمان با مراسم افتتاحیه، نمایشگاه مجازی آثار در پایگاه‌های رسانه‌های مجازی ارائه و قابل بازبینی خواهد بود.

پیش‌از این، داوری مسابقه عکس «فرمانده من» با تعداد ۱۵۳۲ اثر در بخش تک عکس، ۴۱ مجموعه عکس در بخش مجموعه عکس، ۴۷۷ اثر در بخش عکاسی با موبایل و ۶۵ اثر در بخش ویژه نوجوان از ۲۶۲ عکاس در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور آقایان سید عباس میر هاشمی دبیر فراخوان، احمد ناطقی، فرهاد سلیمانی، مهدی قاسمی داوران فراخوان برگزار شد و داوران پس از بحث و گفتگو و تبادل‌نظر، نتایج داوری آثار ارسالی را اعلام کردند.

همچنین حق‌التألیف عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه پس از هماهنگی با صاحبان آثار و جوایز نفرات برتر پس از اعلام در مراسم افتتاحیه و پس از هماهنگی به حسابشان واریز و گواهی شرکت هریک به‌صورت پستی ارسال خواهد شد.

 

 

فهرست اسامی صاحبان آثار راه‌یافته به نمایشگاه به ترتیب حروف الفباء به شرح زیر است:

بخش تک عکس‌های تولیدشده با تجهیزات تخصصی (حرفه‌ای):
وحید احمدی، اسحاق آقایی، سید محمد آل رسول، محمد آهنگر، احمد به لباسی، وحید بیات، بابک جدی، احسان جزینی، روح الله جوانی، امیر خلوصی (۲ قطعه)، هادی دهقانپور، صادق ذباح، ساسان رمضانپور، مصطفی رودکی، مرتضی صالحی (۲ قطعه)، مهدی طاهری، حمید عابدی، عباس عاشوری، جابر غلامی، محمد جواد فرمانی، سعید قاسمی، حسین کام شاد، عرفان کوچاری، محمدجواد مشهدی، سیدجواد میرحسینی و هادی هیربدوش، سیده ریحانه یامی و تهمینه رحمانی

بخش عکاسی با تلفن همراه:
محمد ترک‌زاده، مهدی ایمانی، ناصر جعفری (۲ قطعه)، حامد خلیلی، علی سوته، مهران عشقی، جابر غلامی (۲ قطعه)، جعفر کبوتری (۲ قطعه)، آرمان رنجبریان و حبیبه لطف زاده

بخش مجموعه عکس‌های تولیدشده با تجهیزات تخصصی (حرفه‌ای):
مجید حجتی و محمدمهدی ورال

بر این اساس، در بخش عکاسی ویژه نوجوانان هیچ‌کدام از آثار شایسته راه‌یابی به نمایشگاه شناخته نشد.

فراخوان مسابقه عکاسی از تشییع سراسری و باشکوه فرمانده سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «فرمانده من» دی ماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

 

 

* نمایش عکس‌های «حماسه مقدس» در موزه فلسطین

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با مشارکت بنیاد شهید، نمایشگاه عکسی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی و دفاع مردمی از این مرزو بوم در موزه فلسطین برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه ۹۰ عکس از هنرمندانی همچون بهمن جلالی، سعید صادقی، جاسم غضبانپور، رسول ملاقلی پور، محمد فرنود، و امیرعلی جوادیان در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

آئین گشایش نمایشگاه با رعایت کلیه دستور العمل‌های بهداشتی عصر دوشنبه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۰ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸( به جز روزهای تعطیل) و روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی حبیب الله صادقی خط خاطرات کارگاه هنری ورک شاپ نقاشی فرمانده من دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فرمانده من دفاع مقدس ۲ قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» به مناسبت بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سه شنبه 4 تیرماه 1403، مراسم بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس»  با عنوان «شن‌ها مامور خدا بودند» درسالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی در حاشیه همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی حوادث مهم دفاع مقدس است و در سیاستگذاری های اجرایی، برنامه هایی را در طول سال برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با هدف جلوگیری از فراموشی و تحریف وقایع، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به واقعه طبس و شکست حمله نظامی آمریکا در سال 59 گفت: به پشتوانه هوشیاری ملت ایران، امام عظیم شان انقلاب و رهبری حضرت آقا در طی این سال‌ها همچنان خط مبارزه ملت ما با استکبار و شیاطین پر رنگ تر شده و ملت های آزاده دنیا از آن بهره می گیرند و مسیر سعادتی که این انقلاب باز کرد، همچنان گشوده تر در حرکت است.

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: موضوع شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هم از آن وقایع تاریخی است که باید به دقت به آن پرداخته شود و تحلیل مناسبی از وضعیت مبارزه استکبار با ملت ایران را ترسیم کنیم که این کار در حال شکل گیری است و مهمترین نکته آن این است که این موضوع زنده باقی می ماند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه هر روز ملت ما مستحکم تر به مسیر خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مردم برای انتقال مفاهیم تاریخی به نسل های بعدی در این اماکن و مراکز مهم انقلاب حضور پیدا کنند تا با مبانی اصلی انقلاب آشنا شوند و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

همچنین در این مراسم محمد کریمی فعال رسانه ای  با نگاهی به رویداد‌های اتفاق افتاده پس از واقعه طوفان شن تا طوفان الاقصی گفت: امروز جنگی بزرگ‌تر از جنگ سخت برای گرفتن مرز‌ها رخ داده است. جنگی فراتر از جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم. امروز در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته‌ایم که این میدان مستقیما با تفکر و رسانه ارتباط دارد و اثرگذارترین گلوله‌ها در این عرصه، واژه‌ها هستند. ما امروز زیر بمباران اطلاعاتی ـ عملیاتی هستیم که تا به امروز تجربه نشده است. امروز در میدان عملیات روانی برای جا به جایی اراده‌ها و دستکاری دستگاه محاسباتی ذهن‌ها اقداماتی انجام می‌شود که جز باور داشتن به اراده الهی نمی‌تواند آن را خنثی کند.

کریمی تصریح کرد: از آغازین روز‌های نهضت انقلاب اسلامی دشمنان چند طرح را جلو بردند، اول همسو کردن حضرت امام (ره) با اهداف خود که به شکست انجامید، دوم ترور ایشان و متلاشی کردن انقلاب اسلامی که چندین طرح ترور برنامه‌ریزی شد، اما نهضت امام مورد عنایت و توجه حضرت حق بود و همه آن طرح‌ها ناکام ماندند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی در جنگ شناختی امروز تاکید کرد: ما با وجود عملیات‌های نظامی موفقی که داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم بر فضای مجازی آنطور که باید تسلط یابیم. سه حربه برای مقابله با انقلاب اسلامی از سوی دشمن به کار رفته که دهه‌ها سرمایه‌گذاری فکری، مالی و انسانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا ما را به زانو درآورند. اولین آن حربه‌ها، تحریف است که نمی‌گذارد خبر خوبی از ایران منتشر شود. این حربه اجازه نمی‌دهد راز ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم ورود واکسن فایزر به درستی تبیین شود و چیزی از میلیون‌ها بیماری که به خاطر عوارض این واکسن درگیر هستند، منتشر شود؛ همچنین حربه تحریف اجازه نمی‌دهد خبری از 30 خط تولید واکسن ایرانی به گوش کسی برسد.

سینمای دفاع مقدس از هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی پاسداری می‌کند

کریمی به دیگر راهکار‌های دشمن برای پیروزی در جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: سازمان تخریب نمی‌گذارد کسی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن صحبت کند و با ترسی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد کسی به میدان تبیین بیاید. سازمان تحریف و تخریب دست به دست هم داده‌اند تا مردم در جهت القائات آنها به خیابان‌ها بیایند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از فتنه‌های بسیاری گذشتیم تا به وعده صادق رسیدیم. توکل به خدا، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردمی که فرسنگ‌ها از مسئولان جلوتر هستند ما را تا به امروز یاری کرده است و در سایه تحریم‌ها، جنگ نرم و سخت و همه مشقت‌ها امروز به عنوان کشوری قدرتمند عضو باشگاه هسته‌ای و نظامی جهانی خود را مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/
 

همایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودند

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان