Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:29:57 GMT

از همین حالا کرمانشاه را قرمز فرض کنید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۲۵۲

از همین حالا کرمانشاه را قرمز فرض کنید

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در کشور و استان گفت: وضعیت استان هم اکنون "زرد" است، اما با توجه به سیر صعودی مبتلایان از هم اکنون باید در تصمیم گیری‌ها استان را "قرمز" فرض کنیم.

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز(۳۰ شهریور) ستاد کرونا با اشاره به سیر افزایشی کرونا در کشور و استان، گفت: از ۱۰ شهریور تاکنون تعداد بستری‌های کرونا در استان از ۱۷۰ نفر به ۳۶۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون ۶۷ نفر از مبتلایان کرونا در ICU بستری بوده و ۲۱ نفر هم از لوله گذاری تنفسی استفاده می کنند.

وی با علام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و ۹۵ نفر ترخیص شدند، افزود: روند بیماران بستری نسبت به ترخیصی‌ها در حال افزایش است و روزانه حدود 20 نفر بیشتر می‌شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یازده هزار و ۹۶۵ نفر در استان بستری شده که اکثرا هم ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: براساس معیارهای تشخیصی قطعی، متاسفانه تاکنون ۵۷۳ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همچنین ۳۳۹ نفر بر اساس تشخیص از طریق سی تی اسکن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین فوت روزانه شهریور را ۱.۳ نفر اعلام و تصریح کرد: وقتی اپیدمی آغاز شود، دو تا سه هفته بعد از آن شاهد افزایش فوتی‌ها خواهیم بود.

سن ابتلا به "کرونا" سمت جوانان رفته

مرادی میانگین سن ابتلا به کرونا در مردان را ۴۳ سال و در زنان ۴۴.۵ سال اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین سن ابتلا به این بیماری در استان ۳۰ تا ۵۰ سال است و متاسفانه سن ابتلا به سمت جوانان در حال پیشروی است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۵۵ درصد بستری‌های کرونا مردان هستند، گفت: در مرگ و میر ناشی از کرونا هم همین شرایط حاکم است و ۵۸.۵ درصد فوتی های کرونا را مردان تشکیل می‌دهند.

مرادی میانگین سن فوتی‌ها کرونا در مردان را ۶۷ سال و در زنان ۶۸ سال اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان مرگ و میر همچنان در میان سالخوردگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در تشریح آخرین وضعیت شهرستانهای استان، از وضعیت قرمز کرونا در شهرستان های سنقر و کلیایی، گیلانغرب، کنگاور، کرمانشاه و پاوه خبر داد.

وی افزود: در مجموع استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، اما از هم اکنون باید در تصمیم گیریها وضعیت را قرمز در نظر بگیریم، چرا که سیر مبتلایان در حال افزایش است.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استانی اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سن ابتلا هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • طاق‌بستان برای هموفیلی‌ها قرمز شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم