Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: متوسط ابتلای روزانه در استان در مرداد ماه ۱۶ مورد، در ۱۵ روز اول شهریور روزانه ۱۳ مورد و از ۱۶ شهریور تا کنون ۱۹ مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

او افزود: بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده از شهروندان خواست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند و به محض بیرون رفتن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در ارتباط با احتمال ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا اظهار کرد: تا کنون هیچ مورد قطعی ابتلای دانش‌آموزان در مدارس شناسایی نشده است.

او تصریح کرد: یک مورد ابتلای دانش‌آموز خارج از استان شناسایی شده است که درون مدرسه‌ای نبوده است، اما با توجه به شرایط پیش رو بدون شک در روز‌های آینده با ابتلای دانش‌آموزان مواجه خواهیم شد.

شریف زاده با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان ۵.۲ درصد و در کشور ۵.۷۵ درصد است، بیان کرد: به طور متوسط هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در استان داشته ایم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: سن قالب فوتی‌ها بالای ۶۰ سال بوده است و از نظر جنسیت تفاوت قابل ملاحظه‌ای در زن و مرد وجود ندارد.

او افزود: تا کنون مرگ زیر ۱۰ سال در استان نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید

پیک سوم کرونا و افزایش شمار مبتلایان در خراسان جنوبی

شریف زاده بیان کرد: شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۷.۵ درصد و در کشور ۴۴ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان مرگ و میر اختصاصی - علیتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۲ درصد و در کشور ۲۸.۴ درصد است.

او عنوان کرد: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، سربیشه با ۳۹۷ رتبه دوم، سرایان با ۳۷۵ رتبه سوم، بشرویه با ۳۶۳ رتبه چهارم، درمیان و قاین با ۳۳۶ رتبه پنجم و ششم، طبس با ۳۳۲ رتبه هفتم، زیرکوه با ۲۲۹ رتبه هشتم، نهبندان با ۲۰۵ رتبه نهم، فردوس با ۱۸۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه ۱۱ میزان بروز تجمعی کرونا را به خود اختصاص داده است.

شریف زاده تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های بیرجند و سربیشه قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاین نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های سرایان و نهبندان زرد (متوسط خطر) و دو شهرستان بشرویه و زیرکوه سفید یا کم خطر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا متوسط ابتلای روزانه در استان ۱۴ مورد و در کشور هزار و ۹۶۳ مورد گزارش شده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا انتقال ویروس فاصله اجتماعی ابتلای دانش شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان