Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@13:09:54 GMT

خبر مهم برای متقاضیان مسکن‌ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۳۵۸

خبر مهم برای متقاضیان مسکن‌ملی

به گزارش اقتصادآنلاین، این وزارتخانه با هدف افزایش سرعت معرفی متقاضیان واجد شرایط به پروژه‌های مسکن ملی، هفته گذشته تا ٣٠ شهریور را برای تکمیل ثبت‌نام متقاضیان در سامانه مسکن ملی، فرصت داد.

در این زمینه بخوانید

مهلت دو روزه برای متقاضیان مسکن ملی طرح جدید دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان بدحساب‌ها از مسکن ملی حذف می‌شوند

بر این اساس، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان ساعت ٢٤ امروز فرصت دارند، با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط اقدام کنند که این مهلت قابل تمدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت راه در توضیح علت پایان مهلت تکمیل ثبت نام اعلام کرده بود؛ به منظور تعیین تکلیف وضعیت ثبت نام همه متقاضیان و انجام مراحل اتصال متقاضیان به پروژه‌های آغاز شده، این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا امروز، ۴۵ هزار متقاضی مسکن ملی نزد شعب بانک‌ها پول واریز کرده‌اند، ۷۰ هزار نفر نیز در بانک افتتاح حساب انجام دادند و ۴۶۰ هزار خانواده متقاضی نیز شناسایی و تایید شده‌اند که مراحل پایانی برای تشکیل پرونده را انجام می‌دهند.

«محمد اسلامی» هفته گذشته اعلام کرد که بیش از پنج هزار واحد مسکن ملی در حال آماده‌سازی است و به مردم تحویل داده می‌شود، البته مراسم افتتاح بعد از تحویل به متقاضیان پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

افرادی که پیش‌تر تایید شده‌اند اما تا پایان امروز مدارک خود را در سامانه اقدام ملی به آدرس Tem.mrud.ir بارگذاری نکرده و نزد بانک واریز وجه نداشتند، از این طرح حذف خواهند شد و با ایجاد ظرفیت جدید، نوبت به افرادی خواهد رسید که در صف ثبت نام بودند.

از زمان آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۷۷ هزار واحد زمین به صورت گروهی به واجدان شرایط واگذار شده که حدود ۴۷ هزار واحد از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها و ۳۱ هزار واحد نیز در شهرهای جدید است.

مقرر شده است تا از این ۷۷ هزار واحد، واحدهایی که قابلیت افتتاح دارند، توسط استان‌ها و شهرهای جدید به ستاد معرفی شوند. در حال حاضر، زمین ۳۸ هزار واحد دیگر نیز آماده شده که در مجموع ۱۱۵ هزار واحد برای ساخت مسکن به شکل گروهی آماده واگذاری است.

طبق آخرین آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکونی است، آغاز شده است. همچنین مقرر شده تا اسامی و مشخصات ۷۷ هزار واحدی که به شکل گروهی زمین به آنها واگذار شده به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سامانه اقدام ملی مسکن وارد شود.

پربیننده ترین قیمت مسکن در منطقه١٠ تهران/ آپارتمان در یک منطقه پُرمعامله‌ پایتخت چند؟ مهلت دو روزه برای متقاضیان مسکن ملی بازار اجاره مسکن سامان داده شد حادثه هواپیمای اوکراینی جنگ الکترونیک بود عامل گرانی خانه‌های تهران چیست؟/ بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها از سرگردانی نقدینگی‌ها آب می‌خورد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن تامین مسکن طرح ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن مسکن ملی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت اقدام ملی مسکن هزار واحد مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار مرکزی در این نشست گفت: عقب افتادگی طرح نهضت ملی مسکن این استان باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول و پیگیری‌های لازم در سال جدید جبران شود.
مخلص الائمه افزود: تعهدی که استان برای ۶۱ هزار واحد مسکونی دارد، قابل تحقق است و زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است.
او گفت: ساخت مدرسه و مسجد در سرانه‌هایی که پیش بینی شده، نباید نادیده گرفته شودچرا که افزایش جمعیت نیز در طرح‌های مسکونی اقدام ملی شکل می‌گیرد و زوج‌های جوان با اسکان در واحد‌های طرح اقدام ملی نیاز به فضا‌های آموزش و فرهنگی پیدا می‌کنند و همانطور که تامین زیرساخت‌هایی از قبیل تامین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی مورد توجه است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی در ادامه به طرح شهید سلیمانی هم اشاره‌ای کرد و افزود: اداره کل اوقاف نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.
مخلص الائمه به رفع مشکلات متقاضیان طرح شهید سلیمانی که سال گذشته متقاضیان گلایه‌هایی، داشتند، اشاره کرد و گفت: استان مرکزی، اولین استان است که تامین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند در نظر گرفته و موانع موجود نیز به زودی برطرف خواهد شد.
او افزود: طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها و با افزایش قیمت مواجه بود، به شرط صدور سند تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این نشست برنامه زمانبندی تحویل واحد‌ها در سال ۱۴۰۳ را از مهمترین مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: براساس برنامه زمانبندی تحویل واحدها، دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز نیز بایستی برنامه ریزی کنند و هزینه‌ها را برآورد کنند تا همزمان با تحویل واحد‌ها خدمات رسانی نیز انجام شود.
اسدی افزود: بنیاد مسکن حدود هزار و ۳۰۰ واحد را در کل استان به جز شهر‌های اراک و ساوه که توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، تحویل دهد.
او گفت: تعدادی از واحد‌ها در حوزه شهر‌های جدید که هشت هزار واحد می‌باشد و بیشتر با رویکرد گروه‌های ساخت است یعنی زمین را آماده و با تحویل به مردم تسهبیلات نیز پرداخت می‌شود و که مردم تعدادی را انتخاب واحد کردند و به مُرور و با واریز وجه توسط مردم تحویل داده خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به پروژه دو هزار واحدی ساوه هم اشاره‌ای کرد و افزود: پیش بینی براین است که ظرف یکی دو ماه اینده این واحد‌ها کامل و تحویل متقاضیان شود که البته مردم انتخاب واحد را انجام دادند و با تحویل اسناد بانکی، دفترچه اقساط بگیرند.
در استان مرکزی ۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود