Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:48:05 GMT

کنگره بین‌المللی پرستاری مرتبط با ویروس کرونا در مشهد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۳۹۹

کنگره بین‌المللی پرستاری مرتبط با ویروس کرونا در مشهد

دبیر علمی کنگره یاد شده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کنگره ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه امسال با حضور سخنرانان برجسته از داخل و خارج کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.
دکتر امیررضا صالح مقدم افزود: برپایی این کنگره به صورت الکترونیک و مجازی با همکاری مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاهی ژنو که مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت است، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این کنگره سعی بر این است تازه‌ترین اطلاعات در زمینه بیماری کووید ۱۹، راه‌های پیشگیری و درمان آن و نیز سایر موارد مهم کنترل عفونت و مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها در قالب ۴۵ میزگرد، وبینار و سخنرانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: ویروس کرونا جان بسیاری از افراد را گرفته و در این برهه تبادل اطلاعات و تجربیات برای مهار این ویروس مهلک از اولویت و اهمیت بسیار برخوردار است.
صالح مقدم افزود: تفکیک برنامه آموزش مداوم پرستاری از پزشکی، تفاوت اساسی این کنگره با دوره‌های پیشین است و در این کنگره با محور کرونا تازه‌ترین اطلاعات در این زمینه با حضور استادان داخل و خارج کشور ارائه خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر را در کشورمان گرفته است. 
همچنین تاکنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۳۰ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۵۸ نفر را بیمار کرده و جان ۹۶۱ هزار و ۴۰۰ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. 
۲۲ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۳۳۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۶ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۲۰۳ هزار و ۸۲۴ قربانی این بیماری بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه دهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان نظام پرستاری ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان نظام پرستاری ایران ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان نظام پرستاری ایران اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ️محمدعلی حاتمی زاده با اشاره به اینکه استان یزد محور تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور و منطقه است، گفت: با توجه به اهمیت شتر در سند تحولی یزد نوین و نام گذاری سال ۲۰۲۴ به نام شتر، تکمیل زنجیره ارزش این حیوان ارزشمند در آینده دامی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اولین کنگره بین المللی شتر کشور در استان یزد، شهرستان بافق با حضور نخبگان، اندیشمندان و محققانی از ایران و سایر کشور‌ها در شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم