Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@18:18:02 GMT

۱۷۶ پرنده شکاری قاچاق در دیر کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۴۳۵

۱۷۶ پرنده شکاری قاچاق در دیر کشف شد

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان دیر از کشف دو محموله پرنده شکاری قاچاق در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا حجازی رییس حفاظت محیط زیست شهرستان دیر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس، از کشف ۱۷۶ پرنده شکاری قاچاق در دو محموله در هفته گذشته خبر داد.

وی افزود: این دو محموله که از خانواده شاهین و گونه های شاهین، بحری، بالابان و بهله بودند به همت سربازان گمنام امام زمان(ع) و سپاه نیروی دریایی انصار الحسین(ع) کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان دیر تصریح کرد: در این دو عملیات ۱۰ نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

حجازی افزود: حذف این پرندگان با ارزش حفاظتی در معرض خطر انقراض، آسیب جدی و غیر قابل جبرانی به اکوسیستم های طبیعی و چرخه زیستی وارد می کند و از آنجا که انسان نیز جزیی از زنجیره حیات است از مضرات این آسیب ها در امان نخواهد بود.

وی در پایان از همکاری سربازان گمنام امام زمان(ع) و سپاه نیروی دریایی انصار الحسین(ع) برای همکاری های مجدانه و متعهدانه در کشف و ضبط این دو محموله تشکر کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دو محموله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دراین بازدید رحیم عبدالکریمی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از گونه ارزشمند و در معرض انقراض میش مرغ را ارائه کرد و طی پایش منطقه با دوربین های چشمی  3 بال پرنده نادر و در معرض انقراض میش مرغ مشاهده شد.

رئیس دادگستری بوکان در این بازدید  محیط زیست و حیات وحش را از مواهب الهی دانست و گفت : تلاش های شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در زمینه حفاظت از  این مواهب الهی، شایسته تقدیر و درخور تحسین است.

در ادامه دادستان شهرستان بوکان با بیان اینکه حفظ محیط زیست، حفظ سرمایه های طبیعی و ملی بوده و مصداق صیانت از حقوق عامه است، افزود: دستگاه قضایی شهرستان حامی و پشتیبان فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست بوکان در راستای انجام وظایف قانونی خود است تا نیروهای این سازمان که در زمره ضابطین خاص قضایی هستند ، با قاطعیت و اقتدار به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است