Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در بخش دیگری از جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران نوبت به بررسی طرح الزام شهرداری به تهیه رمزینه پاسخ سریخ برای آثار معماری ارزشمند معاصر رسید.

در این بخش علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این طرح گفت: این طرح پیشنهاد مشترک کمیته معماری و طرح های شهری و کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح مستند به بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص تشکیک مساعی برای حفظ آثار تاریخی می باشد .

اعطا افزود: همچنین این طرح به بند سوم ماده ۴۶ برنامه پنج ساله شهرداری تهران که شهرداری را به تهیه طرح های بناهای ارزشمند با تکیه بر مکان های خاطرات جمعی ملزم میکند،  مستند شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همچنین این طرح بر اساس ماده ۷۲ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تهیه شده که بر اساس آن شهرداری تهران به،  به روزرسانی سامانه های آمار و اطلاعات در زمینه گردشگری و بافت های ارزشمند و مکان رویداد ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ملزم شده است .

وی با بیان اینکه در این طرح بر روی بحث تولید محتوا و باز بینی برخی تولید محتوای انجام شده تاکید شده است , اظهار داشت :بسیاری از تولید محتوای انجام شده اما به صورت یکپارچه نیست و این طرح شهرداری را ملزم می‌کند در برنامه یکپارچه به تولید محتوا بپردازد.

اعطا ادامه داد: برای نمونه، این طرح به مناسب سازی برای  توانیابان و تولید محتوا در خصوص توجه دارد .

عضو شورای شهر تهران وی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی و کسب و کار نوین در اجرای این طرح، تاکید کرد: یکی از نکات مورد توجه در این طرح سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است بهتر است سامانه‌های اجرای این طرح شبیه دانشنامه های جدید امکان ویرایش اطلاعات از سوی کاربران را داشته باشد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از توضیح علی اعطا با ۱۴ رای کلیات طرح « الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع ( QR.Code ) برای آثار معماری ارزشمند معاصر ، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران»  را تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی کلیات به ارائه پیشنهادات برای این طرح پرداختند هم‌چنین با پیشنهاد علی اعطا و ۱۵ رای اعضای شورا، شهرداری تهران موظف شد ظرف مدت دو ماه این طرح را اجرا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های شیشه ای بانک ملی و تجارت در خیابان طالقانی گفت: این اقدام آنها دهن‌کجی به اصول معماری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تامین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق گفت: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت