Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:40:47 GMT

۶ واحد در شهرک صنعتی مهاباد اخطار زیست محیطی دریافت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۷۷۳۸

۶ واحد در شهرک صنعتی مهاباد اخطار زیست محیطی دریافت کرد

فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۶ واحد تولیدی پس از پایش ۱۳۶ واحد صنعتی در این شهرستان توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست به دلیل آلاینده بودن واحدهای آنها شناسایی شده و موظف به رعایت ضوابط زیست محیطی شدند.

وی ادامه داد: این واحدها که خروجی پساب تولیدی آن‌ها دارای بار آلایندگی بیش از حد استاندارد مورد قبول سازمان حفاظت محیط زیست است، مکلف شدند تا نسبت به راه‌اندازی پیش تصفیه اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: میزان زیادی از فاضلاب تولیدی این واحدها به دلیل نبود ظرفیت کافی تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی به صورت خام و بدون تصفیه وارد زهکش‌های اطراف شهرک صنعتی شده و تولید بوی نامطبوع این فاضلاب باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه شده است.

سخنور با بیان اینکه بوی نامطبوع پسماند شهرک صنعتی موجب اعتراض روستاییان اطراف شهرک صنعتی شده است، اظهار داشت: مشکل فاضلاب شهر صنعتی مهاباد چند بار در شورای اسلامی نیز مطرح و به مسوولان انتقال داده شده اما تاکنون تمام تلاش‌ها در این زمینه بی‌نتیجه مانده و فاضلاب این شهرک همچنان این مسیر را طی می‌کند و موجب آزار و اذیت اهالی به‌ویژه کشاورزان این منطقه می‌شود.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد - میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۱۵ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۸۰ واحد فعال و نیمه‌فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای "ترشکان" و فاصله ۲ کیلومتری با شهر ۳۰ هزار نفری "گوک‌تپه" مهاباد قرار دارد.

عملیات احداث شهرک صنعتی مهاباد که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۷۵ است در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ شروع و سال گذشته در قالب طرح توسعه، چهار هکتار دیگر به مساحت آن افزوده شد.

این شهرک صنعتی دارای یک تصفیه‌خانه کوچک با ظرفیت تصفیه ۳۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز بوده در حالی که میزان فاضلاب تولید شده در آن چند برابر بیشتر از این حجم است و فاضلابی که به صورت ناقص تصفیه شده به سمت زهکش‌های پایین دست شهرک جاری می‌شود.

سال گذشته در مجموع ۲۲ اخطار زیست‌محیطی برای واحدهای تولیدی آلاینده این شهرستان صادر شد که از مدت مشابه سال پیش از آن پنج مورد کمتر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور حفاظت محیط زیست صنعتی مهاباد شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران

سعید صادقی در این باره اظهار داشت: برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد.

وی ادامه داد: کلینیک کسب و کار تهران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحد‌ها ایجاد شده باشد ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن‌ها پروژه‌های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی تاکید کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد